HI Meid,
Ik had een zelfde angst. Miskraam bij 6 weken. Voor de miskraam had ik ineens een diarree-aanval. En toen ging het mis met bizarre krampen (weeen) en toen kwam het door. Waarschijnlijk door de acute stress in mijn lichaam reageerden mijn darmen op de aankomende miskraam vandaar de diarree.
Ik was gelukkig heel snel weer zwanger en weer precies met 6 weken, diarree. Complete paniek en wachtte al op de pijnen en krampen en bloed. Gelukkig geen miskraam, had gewoon wat verkeerds gegeten (ben nu 22 weken!) maar ik begrijp dat je enorm gefocust bent op bepaalde signalen in deze tijd.
Het lijkt erop, dat je bandenpijn hebt.... Ja ik weet het, het is heel vroeg. Maar je bent al eerder zwanger geweest dus je lijf herkent dit en kan sneller gaan reageren op deze zwangerschap.
Bij een miskraam, wat je al eerder hebt gevoeld, heb je echt intense en helse krampen. Dit zeurderige gevoel lijkt er echt op dat je baarmoeder zich voorbereidt en gaat groeien. Juist omdat het al sneller herkent wat er aan de hand is. En de plekken kloppen ook. Vaak trekt het aan de onderzijkanten wat door kan zetten naar zelfs een steek in je vagina zeg maar...
Ik zou gewoon even de verloskundige bellen voor een afspraak zo snel mogelijk. In verband met je eerdere miskraam mag je waarschijnlijk deze week al komen voor een vroege echo zodat je hopelijk een prachtig kloppend hartje mag zien. Ik had deze echo ook al met 6,5 week gekregen.
Heel veel sterkte. Ik kan nu pas een beetje genieten en ademhalen. Heb me echt heel lang onzeker gevoeld en na iedere plasbeurt gekeken of er geen bloed op het toiletpapier zat dus ik begrijp echt volkomen je angst.