Bang voor miskraam

<p>Hoi hoi,</p><p>ik ben nu 6 wkn zwanger. En na een eerdere miskraam rond deze tijd ben ik zo bang dat het weer gebeurd. </p><p>Maar voel van alles. </p><p>Het ongesteldheid gevoel is nu weg. En nu lijkt het wel op een zeurderig gevoel in mijn onder buik. Soort van getrek. Gisteren steken in mijn onderbuik. Link onderin. Dat is nu weer weg. Word er zoo onzeker van allemaal. </p><p>Iemand ervaring mee?? ?</p>

HI Meid, 
Ik had een zelfde angst. Miskraam bij 6 weken. Voor de miskraam had ik ineens een diarree-aanval. En toen ging het mis met bizarre krampen (weeen) en toen kwam het door. Waarschijnlijk door de acute stress in mijn lichaam reageerden mijn darmen op de aankomende miskraam vandaar de diarree. 
Ik was gelukkig heel snel weer zwanger en weer precies met 6 weken, diarree. Complete paniek en wachtte al op de pijnen en krampen en bloed. Gelukkig geen miskraam, had gewoon wat verkeerds gegeten (ben nu 22 weken!) maar ik begrijp dat je enorm gefocust bent op bepaalde signalen in deze tijd. 
Het lijkt erop, dat je bandenpijn hebt.... Ja ik weet het, het is heel vroeg. Maar je bent al eerder zwanger geweest dus je lijf herkent dit en kan sneller gaan reageren op deze zwangerschap. 
Bij een miskraam, wat je al eerder hebt gevoeld, heb je echt intense en helse krampen. Dit zeurderige gevoel lijkt er echt op dat je baarmoeder zich voorbereidt en gaat groeien. Juist omdat het al sneller herkent wat er aan de hand is. En de plekken kloppen ook. Vaak trekt het aan de onderzijkanten wat door kan zetten naar zelfs een steek in je vagina zeg maar... 
Ik zou gewoon even de verloskundige bellen voor een afspraak zo snel mogelijk. In verband met je eerdere miskraam mag je waarschijnlijk deze week al komen voor een vroege echo zodat je hopelijk een prachtig kloppend hartje mag zien. Ik had deze echo ook al met 6,5 week gekregen. 
Heel veel sterkte. Ik kan nu pas een beetje genieten en ademhalen. Heb me echt heel lang onzeker gevoeld en na iedere plasbeurt gekeken of er geen bloed op het toiletpapier zat dus ik begrijp echt volkomen je angst. 

Onwijs bedankt voor je geruststellende reactie! Ik heb volgende week dinsdag een eerste echo. Dan zou ik 7 weken zijn. 
Afwachten dus. Dacht zelf ook aan bandenpijn maar wist niet of dit nu al zou kunnen heb al een kleine van 3. Dus misschien gaat het dan sneller ja. 
Jij 22 weken! 
Voel je je goed? 

Groetjes

Natuurlijk! Ik vind het zelf ook fijn om mijn angsten en/of onzekerheden te uiten op dit forum. Soms wil je het gewoon even van je afschrijven en andere ervaringen horen. Maar ik ben geen verloskundige natuurlijk.... Dus ik wil ook geen valse hoop geven. Maar zoals ik het lees zijn het echt die bepaalde symptomen. Al helemaal als je al een kleintje hebt rondlopen! Als je al een kindje hebt, zal je straks bijvoorbeeld ook veel sneller een grotere buik hebben! Ik zie vrouwen die 12 weken zijn en echt al veeeeeel verder lijken door de buikomvang bij hun tweede of derde kindje. Is puur omdat je lijf denkt, yup hier gaan we weer. Ik ga lekker groeien! 
Wel fijn dat je volgende week al de echo hebt staan. Ik weet nog dat de tijd echt kruipt als je daarop wacht....Tergend langzaam gaan die dagen!!! 
Ja ik voel me gelukkig super goed! Wel tot week 15 heeeeeel misselijk en behoorlijk overgeven. Nu ben ik het de ene dag wel, de andere dag niet. Blijft beetje aanhouden helaas. Maar ik ben zo intens gelukkig en omdat ik me verder fysiek super goed voel, geen rugpijn, geen bekkenproblemen, kan nog heerlijk veel sporten, neem ik dit allemaal zeker voor lief! 
Heel veel succes volgende week! En hopelijk begin van een mooie zwangerschap. 

PS. Ik kwam dit nog voor je tegen op een site van verloskundigen: 
Hoewel vaak wordt beweerd dat bandenpijn pas rond de 20e week van de zwangerschap voorkomt, kan bandenpijn ook al veel eerder ontstaan, soms al vanaf 6 weken. Vaak wordt het niet herkend als bandenpijn maar het gaat wel degelijk om een vorm van bandenpijn of baarmoederpijn.
en: 
Een tweede of volgende zwangerschap geeft vaak veel eerder bandenpijn doordat de buikspieren door de eerste zwangerschap verslapt zijn. De baarmoeder heeft hierdoor nog maar weinig steun van de buikspieren en zal sneller in de banden gaan hangen.

Nee nee dat weet ik. Maar wat je zegt. De ervaring delen is wel fijn. Thnx voor de artikelen. En die dagen kruipen idd voorbij vreselijk haha. Zo waar. 
Misslijkheid lijkt mij ook zooo vervelend. 
Fijn dat het nu minder is. En je je goed voelt. En dat je nog lekker sport is ook heerlijk. Jij ook een relaxte verdere zwangerschap gewenst! 

Terug
Bovenaan