bang voor onweer

Hallo allemaal,

Ik hoor hier niet op jullie forum thuis maar zit op het zomer 2007 forum. Ik lees hier wel super vaak mee omdat het me een beeld geeft van wat ons nog te wachten staan en omdat jullie zo'n leuke groep hebben. Nu zijn er bij ons op het forum een heleboel mensen met vakantie, net nu ik een voor mij heel belangrijk bericht heb geplaatst. Ik wil dan ook het bericht hier ook plaatsen en wil vragen of jullie mij misschien kunnen helpen. Ook omdat jullie al weer wat meer ervaring hebben. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden. Hier het bericht:

Het onderwerp zegt het al. Ik ben heel erg bang voor onweer. Vroeger was ik er heel erg bang voor. Daarna is het een tijdje wel redelijk gegaan, ik was er geen fan van maar dealde er mee. Maar nu ben ik dus weer bang. Ik ben de hele dag op internet bij weer.nl en knmi.nl aan het kijken waar de buien zijn en of ze Eindhoven gaan raken. Ik ben er ook echt de hele dag mee bezig en krijg buikpijn van de voorangst. Nu wordt er bijvoorbeeld voor vanavond onweer voorspeld. We zijn er vandaag wel lekker op uit geweest maar dat was omdat ik wist dat de buien pas vanavond komen. Nu weet ik niet goed wat ik met de angst moet. Ik ben namelijk ook in huis bang, maar ik wil die angst niet overbrengen op Marissa. Heeft iemand hier goede tips voor of ideeen over? Ik wil wel vragen of er niemand wilt reageren met verhalen over inslagen en dat soort enge dingen die ze mee hebben gemaakt want dan wordt het alleen nog maar erger .
Voor mij is het nu echt een probleem geworden ook omdat het mijn dagen begint te beinvloeden. Ik heb heel lang gedacht of ik dit wel wilde plaatsen maar ik heb nu toch echt advies nodig.

liefs

Linda, mama van Marissa, 7.5 maand (13-9-2007)

Ik heb niet echt een tip voor je, maar ga eens praten met de huisarts. Die kan je misschien doorverwijzen naar iemand die je ermee kan helpen. Schaam je niet om deze stap te zetten, want zo te horen is het de enige oplossing voor je (dat is mijn mening).

Veel sterkte in elk geval.

Annemieke

Net als Annemieke denk ik dat je het best eens met je huisarts kan overleggen. Het is zonde om je leven te laten overheersen door deze angst.
Sterkte,
Laura mv Thom

Hoihoi, heel erg lastig is dat!
Het klinkt gemeen, maar het is goed bedoeld, ik denk dat je een angststoornis hebt. En dat is helemaal niet zo ernstig als het lijkt, alleen heel erg lastig.
En het goede nieuws is dat er goed vanaf te komen is, maar daar heb je wel professionele hulp bij nodig.
Je huisarts weet de wegen wel. Bel 'm maar. Het gaat allemaal goedkomen.
Laat je leven niet beheersen door een angst! Je leven is daar te kostbaar voor.
En zonder dat je het wilt breng je dat soort dingen altijd over op je kinderen. Dus doe er svp snel iets mee!
Liefs Nelleke

Tja, daar heb ik inderdaad niets aan toe te voegen..... Hopelijk durf je de stap om professionele hulp te zoeken snel te nemen.

Angst is geen goede raadgever, dus als je er iets aan kunt doen: aarzel niet!

Sterkte in ieder geval!
Groetjes
Susan

quote: Phira reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-04-2008 10:58:47'));

Hoihoi, heel erg lastig is dat!
Het klinkt gemeen, maar het is goed bedoeld, ik denk dat je een angststoornis hebt. En dat is helemaal niet zo ernstig als het lijkt, alleen heel erg lastig.
En het goede nieuws is dat er goed vanaf te komen is, maar daar heb je wel professionele hulp bij nodig.
Je huisarts weet de wegen wel. Bel 'm maar. Het gaat allemaal goedkomen.
Laat je leven niet beheersen door een angst! Je leven is daar te kostbaar voor.
En zonder dat je het wilt breng je dat soort dingen altijd over op je kinderen. Dus doe er svp snel iets mee!
Liefs Nelleke

Hoi Nelleke,

Jouw woorden hebben echt super veel voor me betekent. Het klinkt misschien raar maar het woord angsstoornis dat je gebruikt klopt precies. Ik heb het heel lang proberen te ontkennen maar ik ben echt bang voor van alles, o.a. vliegen, tandarts en dus onweer, maar voor nog veel meer dingen. Het woord angststoornis dat je gebruikt raakte bij mij een snaar omdat ik daardoor inzag dat het geen op zichzelf staande angsten zijn maar ze vast allemaal met elkaar te maken hebben. Ik wilde eigenlijk geen hulp zoeken omdat dit toch nog een stigma heeft, maar door jouw reactie heb ik vanmiddag meteen naar een psycholoog gebeld en ik mag 18 mei voor het eerst komen. Ik ben zelf erg blij dat ik deze stap heb gezet omdat ik het echt niet over wil brengen op Marissa. Ik hoop dat jullie nu niet denken dat ik gek ben omdat ik meteen zo openhartig ben maar ik ben gewoon opgelucht dat ik deze stap heb genomen en dat ik er nu snel van af ben. Dan heeft Marissa ook een (nog) leukere moeder. Allemaal heel erg bedankt en ik heb binnenkort nog 1 vraag voor jullie en dan ga ik weer stiekem  met jullie mee lezen.

Liefs

Linda, mama van Marissa 7.5 maand

Iemand met een angststoornis is niet gek hoor. Alleen angstig.
Ik ben blij dat je er wat aan had en dat je meteen stappen hebt ondernomen! Je zal zien dat het snel beter gaat!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan