bang voor onweer

A

Anoniem

Guest
Het onderwerp zegt het al. Ik ben heel erg bang voor onweer. Vroeger was ik er heel erg bang voor. Daarna is het een tijdje wel redelijk gegaan, ik was er geen fan van maar dealde er mee. Maar nu ben ik dus weer bang. Ik ben de hele dag op internet bij weer.nl en knmi.nl aan het kijken waar de buien zijn en of ze Eindhoven gaan raken. Ik ben er ook echt de hele dag mee bezig en krijg buikpijn van de voorangst. Nu wordt er bijvoorbeeld voor vanavond onweer voorspeld. We zijn er vandaag wel lekker op uit geweest maar dat was omdat ik wist dat de buien pas vanavond komen. Nu weet ik niet goed wat ik met de angst moet. Ik ben namelijk ook in huis bang, maar ik wil die angst niet overbrengen op Marissa. Heeft iemand hier goede tips voor of ideeen over? Ik wil wel vragen of er niemand wilt reageren met verhalen over inslagen en dat soort enge dingen die ze mee hebben gemaakt want dan wordt het alleen nog maar erger .
Voor mij is het nu echt een probleem geworden ook omdat het mijn dagen begint te beinvloeden. Ik heb heel lang gedacht of ik dit wel wilde plaatsen maar ik heb nu toch echt advies nodig.

liefs

Linda, mama van Marissa, 7.5 maand

Hoi Linda,

Erg vervelend zeg, het is natuurlijk normaal dat je angstig bent   voor onweer, maar jouw angst is een beetje doorgegaan in paniek. Ik was ook altijd bang voor onweer (inderdaad aangestoken, maar door mijn oma niet door mijn moeder)
Nu vind ik het nog wel eng vooral als we met de boot wegzijn, maar verder kan er echt niks gebeuren als je gewoon binnen bent. En door te proberen goed na te denken over wat er kan gebeuren (eigenlijk niet veel...) ben ik niet meer zo angstig. En onweer zie je altijd aankomen en dan ga je gewoon naar huis toe.
Als je echt angst blijft houden en het gaat steeds meer je leven beinvloeden dan zou ik toch even naar de dokter gaan en kijken of je er iets aan kunt doen.

Wellicht is er iemand op het forum die al goede oplossingen heeft, zodat je er beter mee om kunt gaan.

groetjes Mariska

Hallo meid,

Precies weet ik niet hoe ik hierop moet reageren.
Vervelend dat je zo bang bent voor onweer. Moet zeggen ik ben er ook geen fan van helemaal niet als ik alleen thuis ben.

Misschien kun je uitproberen om als je leest dat onweer op komst is je vriend/man die dag met je kindje om te laten gaan en zelf zo rustig mogelijk te blijven.

Ik zou het echt anders niet weten. Hoop voor jullie dat onweer niet in Eindhoven zal komen.

Sterkte ermee.

Liefs

Diarich

Hoi meid,

ik herken je verhaal helemaal in de mijnes. Want ook in ben erg bang voor onweer. Ik vind het verschrikkelijk!! Ik heb er nare herinneringen aan. Geen ongelukken ofzo, maar gwn dat ik als het ware de bliksem op de vensterbank hoorde kraken. Ik vind het ook zooo eng. En ben blij dat mijn vriend thuis is als het onweert. Maar anders sta ik er ook alleen voor, en baart me ook wel zorgen... Want wat als Dylano huilt, en ik moet zelf mn bed uit, als Ramon er niet is... Moet er niet aan denken!! Ik weet ook dat er weinig tot niets kan gebeuren, maar toch...
Ook ik wil de angst niet over op Dylano brengen, dus vind het goed dat je dit aansnijdt! En je hoeft jezelf helemaal niet te schamen hoor!
Ik wil je met dit berichtje ff een hart onder de riem steken, want je bent zeker niet de enige! Ik zal aan je denken als het gaat onweren, al hoop ik dat tuurlijk ook niet. Maar helaas kunnen we er nix aan doen.

Een knuf voor jou van mij!!

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2008 21:41:35'));

Geen ongelukken ofzo, maar gwn dat ik als het ware de bliksem op de vensterbank hoorde kraken. .

1000maal exuses voor dit meid!! Ik lees net ff alles terug, en schaam mezelf werkelijk dood!!

@Debby,

Daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Ik heb meer steun aan je verhaal dan schrik van die woorden :)
We gaan nu naar bed en ik hoop er vannacht maar weer het beste van. Jij ook sterkte

Hey meid,

hoe is het gegaan vannacht?? Heb je een beetje kunnen slapen??
Bij ons heeft het (volgens mij) niet geonweert. Toen mijn vriend naar de WC moest, werd ik wakker, en toen regende het alleen erg hard... Gelukkig maar

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan