bang voor opnieuw een miskraam

Hoi meiden,

In november 2007 ben ik gecurriteerd. Het heeft ruim een jaar geduurd voor ik opnieuw zwanger was. Vorige week donderdag heb ik een echo gehad. Volgens de berekening was ik toen 6 wkn en 1 dg zwanger. Tot nu toe heb ik alleen last gehad van wat gevoelige borsten, maar dit gevoel begint af te nemen. Omdat ik verder geen zwangerschapskwaaltjes heb, ben ik erg bang dat het afnemen van de gevoelige borsten een voorteken is van opnieuw een miskraam. Wie kan mij geruststellen? Zijn er meer meiden die een goede zwangerschap hebben en niet of nauwelijks last hebben van zwangerschapskwaaltjes?

Gr. Angie

Hoi,

Ik gelukkig geen ervaring met een miskram, maar wel met 2 zwangerschappen.
Het kan ook zijn dat je bortsen aan het groeien gewend zijn en dan is het minder pijnlijk. In mijn eerste zwangerschap kon ik geen beugels hebben, die deden zeer en nu ben ik 26 weken en draag nog steeds beugels, dus zegd niks.
Houd moed.

groetjes

hallo,ik herken dit ook erg....april 2008 gecureteerd.nu sinds december weer zwanger.had toen 3 dagen eerder een test gedaan dan dat ik ongesteld moest worden en gaf gelijk positief.was toen bij alles misselijk en pijnlijke borsten.had ook vaakl last van mijn onderrug die door straalde naar mijn lies.met 6 weken een echo gehad.hartje klopte gelukkig!nu 2 weken later bijna geen last meer van misselijkheid.borsten zijn wat minder gevoelig.ik heb 6 maart een echo.leef daar helemaal naar toe.in april was er geen kindje aan wezig na 9 weken het vruchtzakje was leeg.geen hart actie geweest...heb heb al een zoon van 4.ik zeg nu tegen mij zelf:je hebt een gezonde zoon dus t kan ook goed gaan.er is tenminste een hartje gezien....
nou meid wens je sterkte.heb je eerdaags nog een echo?
zo nee ik zou er om gaan vragen als ik jou was.
groetjes monique

hoi, ik heb het zelfde gehad.
bij mijn eerste zwangerschap bleek met 8 weken dat het vruchtje dood was.
bij mijn tweede zwangerschap was ik er van overtuigd dat het weer zo was, omdat ik vanaf week 6 ineens niet meer misselijk was en mijn borsten minder gevoelig.
maar bij de echo bleek alles goed, en ik ben nu 5 en half maand zwanger.

kortom: je kunt niet op die verschijnselen afgaan, alleen een echo geeft zekerheid. het is moeilijk om in die onzekerheid te zitten in de tussentijd, maar niks aan te doen...
en je bent extra blij als alles goed blijkt te zijn!

Terug
Bovenaan