Bang voor slecht nieuws

Hallo zwangere dames,

Ik ben eergisteren erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik heb vandaag gyn gebeld voor een afspraak alleen kan pas 8 oktober terecht. Dan ben ik ook 8 weken zwanger. Alleen ben zo bang dat ik slecht bericht krijg. Ik heb namelijk al een zoontje verloren 7 weken na de geboorte, gelukkig nu een gezonde zoontje van 2 jaar. Ik merk nu dat ik weer heel erg zenuwachtig ben.

Wie is ook heel erg zenuwachtig en bang voor de eerste echo ?

Hey meid,

Heel herkenbaar die angst. ik heb zelf ooit eens een miskraam gehad (nu 3 jaar geleden). dat was vrij vroeg, met 5,5 week al. Maar de angst blijft. Vooral omdat ik niet echt veel klachten heb. Dan ben ik bang dat dat een slecht teken is. De vk zei dat dat allemaal niet uitmaakt zolang je maar geen kramp hebt en niet bloed. De eerste tijd blijft altijd heel spannend. Als je echo goed is kun je meer gaan genieten, dat is mijn ervaring. Maar ook dat biedt geen zekerheid. het leven is geen zekere factor. Zeker niet vwb kinderen krijgen. Ik vind het ook hartstikke spannend. Ik mag trouwens 1 oktober. Dat is over 2,5 week nu. Pff... vind ik nog heel lang duren. We proberen maar veel afleiding te zoeken, niet te veel te denken (wat niet altijd lukt) zodat de tijd wat vlugger gaat.

Probeer ook te genieten van het feit dat je zwnager bent. De kans dat het goed gaat is 90% en dat is altijd veel meer dan de kans dat het fout gaat. En de rest moeten we toch echt los laten... wat het leven ons brengt weten we niet. We willen geen verdriet, maar het is niet te voorkomen!

Sterkte meid en probeer het los te laten.. elke keer als je gaat piekeren tegen jezelf 'Stop, dit heeft geen zin, het kan allemaal heel anders gaan!"zeggen en dan even goed afleiding zoeken!

Succes ermee!

Hoi Bloempje,

Ik dacht in de eerste instantie dat deze zwangerschap niet zo zou lopen omdat ik dus 2 zwangerschappen heb gehad. Allebij de zwangerschappen minimale klachten, daarom zit ik niet zo met die klachten. Alleen als je eenmaal een kind verliest blijf je die onzekerheid houden. Ik wist dus eergisteren dat ik zwanger was maar meteen al heel veel vragen in je hoofd. Ik weet niet het is echt verschrikkelijk om een kind te verliezen.. Hij zou vrijdag 10 sept 3 jaar worden... Dubbele gevoelens.. Maar zolang mensen elkaar steunen komen wij er wel bovenop toch ??

Ik heb mijn echo 8 oktober eigenlijk kon ik al eerder maar ik wou niet lekker met 8 weken heeft ie bijna alles al..

Wij gaan gewoon helemaal genieten van onze zwangerschap.. (als het lukt)

Gr

Terug
Bovenaan