bang voor stofzuiger

Sinds ongeveer een maand moet zoonlief (7 mnd) niets meer hebben van de stofzuiger. Als hij het geluid ervan hoort gaat ie meteen huilen. Voorheen was het nooit geen probleem. Als hij op bed ligt stofzuig ik beneden, maar mee dat ik in de hal kom (waar ook de trap is) is het huilen geblazen   .
Zou dit een fase kunnen zijn? Geluiden als de droger / blender zijn wel oke.

 
Ik heb hetzelfde probleem, mijn dochter van 7 maanden vindt het ook niet leuk, terwijl ik er voorheen ook geen problemen mee had, dus als iemand een tip heeft, graag!
 
Mijn baby is 9 maand en doet dit al een tijdje. Ik kijk haar meestal geruststellend aan en zeg dat alles goed is, niet bang zijn. Soms helpt dat niet, en dan neem ik haar op de arm en ga zo verder, dan vindt ze het wel goed. Wel moeilijk als je kindje zwaar is...
 
Hoi,

Ik ken het probleem, mijn zoontje is nu 18 mnd en is ook al enige tijd bang voor de stofzuiger. Het begon ook rond een maand of 8 , langzaam aan went ie er nu aan en huilt ie minder. Ik laat hem soms in de woonkamer liggen en dan gaat ie het een aanraken en verkennen, nu wil ie ook wel soms meehelpen met stofzuigen.
Ik denk dat het niet zolang meer duurd voordat hij er niet bang meer van is.

Ik denk dat het gewoon een periode is omdat ze wat meer beginnen te beseffen, echt een tip heb ik niet. Ik deed gewoon als hij sliep beneden zonder de hal en ja als hij wakker was moest toch de rest gedaan worden dan huilde hij even, het is niet anders.

Succes ermee.

Groetjes Sandra mama van niels
   
 
Grappig, mijn dochter is er ook een periode niet gek op geweest, terwijl dat eerst ook nooit een probleem was. Ik ben gewoon door blijven stofzuigen waar ze bij was. Niet heel dichtbij haar in de buurt maar wel dat ze het kon horen. Terwijl ik stofzoog ging ik dan lief tegen haar praten, lachen ed. zodat ze in de gaten krijgt dat het niet iets engs is ofzo. Of terwijl de stofzuiger aanstaat en ze moest huilen, naar haar toe gaan en geruststellen. Na een poosje was het ook weer voorbij en nu (16 maanden) is ze helemaal gek op de stofzuiger! Het liefst erop zitten, knop aan en uit drukken en erachteraan gaan. Het zal dus inderdaad wat de anderen ook zeggen, een fase kunnen zijn. Ik zou het in ieder geval niet gaan vermijden, maar er gewoon mee doorgaan als je kindje erbij is, maar laat merken dat het niets engs is. Veel succes!

Groetjes, Mimi
 
hi,

misschien dat je baby opeens zich meer bewust wordt van allerlei dingen in zijn omgeving. onze baby valt meestal in slaap als ik de stofzuiger gebruik. dat moet ook wel iedere dag omdat onze hond zo vreselijk haaruitval heeft.

vindt je baby het ook nog eng als je hem voorzichtig eens laten kijken zonder dat het loeit?

Miep
 
Hi!

Die van mij is hier ook bang voor. Hij is nu 6 maanden.

Ik zuig meestal ook als hij slaapt en soms neem ik hem op de arm, maar hij is al zo zwaar.

Lief lachen werkt bij mij helaas niet. Bij de staafmixer wel.

Hij is er niet bang voor als hij uit is. Ligt dus duidelijk aan het lawaai.

En idd van de ene op de andere dag bang geworden.

Erg apart!!

En ook hier stofzuig ik bijna iedereen dag. Geen hond. Doe ik omdat hij over de grond rolt en dan moet het toch schoon zijn.

Dus niet echt handig en helaas heb ik ook geen tip.  Sorry!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan