Bang voor stofzuiger

Hallo,

Mijn dochter van 2 jaar is sinds enkele weken helemaal panisch voor de stofzuiger. Ik hoef er maar naar te wijzen en ze wordt helemaal hysterisch. Pas als ik haar duidelijk vertel dat ik niet ga stofzuigen, wordt ze weer rustig. Ik begrijp niet waar de angst ineens vandaan komt en al helemaal niet hoe ik er weer af moet komen. Het is er lastig om niet te kunnen stofzuigen als zij in de buurt is.
Heeft iemand een oplossing?
Groetjes,
Fenneke.
 
Hallo Fenneke,

onze dochter ( van 3 ) heeft dit ook gehad. Ze was eerst helemaal gek van de stofzuiger en wilde altijd helpen. Er is toen een plastic zakje tegen de stofzuiger aan gekomen en dat maakte erg veel lawaai. Daar is ze zo van geschrokken dat ze ook helemaal panisch was voor de stofzuiger.( ze was toen ook 2)  Alleen, met haar erbij  stofzuigen, was echt niet meer mogelijk. We hebben het proberen op te lossen door pas te stofzuigen als de ander naast haar kon zitten want helemaal nooit meer dat ding voorbij laten komen leek ons ook niet de oplossing. En anders deed ik het snel als ze lag te slapen.,
Het gaat echt over maar het heeft bij onze dochter bijna driekwart jaar geduurd!!
Succes
 
Terug
Bovenaan