Bang voor verkleden...

M., mijn dochtertje van dik 2,5 is erg bang voor verkleden. Ze doet er nooit aan mee op het kinderdagverblijf en wordt de laatste tijd zelfs panisch. Het leuk bedoelde zomersprookjesfeest op het kdv werd zo een ware nachtmerrie voor haar waar ze erg tegenop zag.

Zelfs kiekeboe spelen met een handdoek over je hoofd, vroeger best favoriet, kan nu tot heftige reacties leiden. Verstoppertje daarentegen vind ze weer wel leuk.

Ervaringen over hoe we haar hierdoor kunnen slepen zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Richard.
 
Hoi Richard,

wij hebben daar geen ervaring mee maar wel zien we bij onze peuter het ontwikkelen voor angsten. Dat hoort ook bij de ontwikkeling maar dat moet natuurlijk wel binnen de perken blijven. Als jullie kindje daardoor beperkt gaat worden in de zin van samen plezier beleven op het kdv zou ik naar het consultatiebureau gaan. Ze hebben peuterbureau en daar zitten ook pedagogen aan verbonden. En ze kunnen je altijd doorverwijzen...
Dat zou ik doen hoor....

Wij hebben daar wel goede ervaringen mee, onze oudste at erg moeilijk en ging op een gegeven moment de strijd aan. Nou het eind was snel zoek zal ik je vertellen....

Succes
Renske mv Isa en Meike
 
Terug
Bovenaan