Bang voor vliegen

Hoi,

Sinds afgelopen vrijdag is Diederik 'bang' voor vliegen. Zodra hij er een door de kamer hoort zoemen, raakt hij bijna in paniek. Hij komt dan als een razende naar me toe en roept: ieg, ieg! (= vlieg).

Ik moet eerlijk zeggen dat Diederik tot nu toe nooit echt ergens bang voor is (geweest). Harde geluiden, dieren, langs denderende vrachtwagens: hij gaf geen krimp.

Ik moet zeggen dat het me wel een beetje verbaasd, herkennen jullie zoiets soortgelijks? Misschien dat er eens een vlieg 'uit het niets' op zijn arm is gaan zitten, misschien wel heeft gestoken. Of hij komt qua ontwikkeling in een fase dat hij meer angsten gaat kennen?

Nou ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet Blossom

Wij hebben hetzelfde maar dan met de stofzuiger... Die is eng, en Julia rent gelijk naar de bank, om zo hoog mogelijk te gaan zitten, of gaat aan je arm/been hangen om te voorkomen dat je gaat stofzuigen.

Angsten voor de meest vreemde dingen (volgens ons, papa's en mama's) zijn heel normaal op deze leeftijd, heb ik gelezen...

uitleg bij stofzuigerangst was dat als de stofzuiger pluisjes en andere dingen kan opzuigen, een peutertje er misschien ook ingezogen kan worden voor het gevoel van diezelfde peuter...

Gaat vanzelf over, las ik daar, dus maak ik me niet te veel zorgen erover :).

Liefs

Hey,

Hier recent ook slechte ervaring gehad. Zat een vlieg in de slaapkamer en mevrouw werd hysterisch; niet te troosten.

Hebben sindsdien heel veel aandacht besteed aan allerlei beestjes, die allemaal lief zijn. Zowel uit boekjes, als in het echie buiten. Gaat nu een heel stuk beter. Als ze te dicht bij vliegen doet ze alleen gaar handen over haar oren. En de vlieg blijft stout, terwijl andere beestjes lief zijn.

Maar hysterisch wordt ze niet meer ;)

Liefs,

T

Tja, hoort bij de leeftijd heb ik gelezen. Alex kan nogal in de stress schieten als de deurbel gaat...
Gelukkig komen de meeste mensen hier via de achterdeur binnen ;)

Is hij misschien eerder gestoken door zo'n zoemend ding?

Ik "mag"niet niezen van Bram, dan is hij helemaal in paniek.... Papa en andere mensen is geen probleem als die niezen.

Hoi,

Hier is Julia bang als er een grote auto met veel lawaai langskomt, dan weet ze niet hoe snel ze bij mij of bij haar vader moet zijn om zich te verstoppen. Verder lopen zelf wil ze dan niet meer, ze wil dan ook opgetild worden. Volgens mij is het echt iets wat wel bij deze fase hoort....

Groetjes

ja ook hier iemand die hysterisch wordt van van vliegen.
Juul is niet bang voor grote honden en andere dieren, maar vliegen vindt ze dood eng. Vooral vliegen die zoemen.
Die noemt ze vliegbrom...

Terug
Bovenaan