Bang voor warmtestuwing

<p>Hoi hoi,</p><p>Onze zoon is 2.5 week geleden geboren en houdt zijn eigen temperatuur al een tijdje op peil. Alleen merk ik dat mijn vrouw en ik het lastig vinden om hem goed aan te kleden.</p><p>Aan de ene kant zijn wij bang dat hij het te koud heeft, aan de andere kant vinden we warmtestuwing ook doodeng.</p><p>Hij voelde net klam aan en mijn vrouw zei dat hij tijdens de flesvoeding wat bezweet aanvoelde (voornamelijk op de plek waar huid op huid contact was). We hebben hem daarom voor de zekerheid even in zijn rompertje gezet (de zon heeft ons huis tot 24 graden verwarmd vandaag). Zijn temperatuur was 32.7.</p><p>Zijn er nog wat tips waar ik op kan letten? Of is zo nu en dan temperaturen ook al voldoende?</p>

Logisch dat jullie hier onzeker over zijn bij jullie pasgeboren baby. Had ik ook de eerst weken. Het nekje van een baby is de beste plek om zijn temperatuur te voelen. Baby’s spannen bij het drinken in en bij huid-op-huid contact gaan ze dan wat zweten, is heel gewoon. Bij mij gaf de kraamverzorgster aan dat je een baby beter ietsje te koud kunt kleden als je twijfelt dan te warm. Van kou worden ze wakker zodat je ze extra toe kunt denken of wat extra’s aan kunt trekken.
Dit overzichtje heb ik regelmatig geraadpleegd: https://www.gomommygo.nl/hoe-warm-baby-kleden-bedtijd-tog-waarde/

Idd, klam/zweten tijdens voeding is heel normaal. Is hard werken haha
Ik weet dat wij het ook wel eng vonden, vorig jaar de hittegolf toen hij 5 weken was, 30 graden op zijn slaapkamer.. Deden toen alleen een boxpakje en een lakentje (voor geborgenheid) toen hij wat oudwrs was de 2de hittegolf, toen alleen nog romper en zomerslaapzak..
nek/hals is een goede graadmeter om te weten of het te warm is. En idd; liever iets te fris dan te warm.. 

Oh wat goed dat je dan een berichtje plaatst! Ik vond en vind dat ook nog steeds lastig (mijn kindje is nu 5 maanden). Gister was het 25 graden in zijn slaapkamer dus enkel een romper aan met een katoenen slaapzakje.
Ik ga mee in wat hierboven beschreven wordt, beter te koud dan te warm. Van te koud worden ze wakker en dan laten ze het echt wel weten! Maar dan nog blijft het lastig want worden ze wakker voor een knuffel , honger of om te koud of te warm.
O man waarom komen babys nou niet met handleiding haha

Het schema dat eerder gedeeld is gebruikte ik ook.
De angst is heel begrijpelijk bij zo'n pasgeborene. Ik heb vaak nog 3x op een avond aan de nek gevoeld en dan snachts nog een aantal keren, met die hitte.

Dankjulliewel voor de tips. Zo'n kleintje voelt zo fragiel aan en je wil natuurlijk alles perfect doen! En @DPudding, ik dacht dat ik de handleiding in het ziekenhuis was vergeten... maar helaas.

Terug
Bovenaan