Bang voor weer een miskraam

<p>hye, een weekje geleden het leuke nieuws gekregen dat ik opnieuw zwanger ben, dit is mijn 2e zwangerschap mijn 1e is jammer genoeg een miskraam geworden aan 12 weken ? </p><p>Nu merk ik van mezelf dat ik niet zo gelukkig kan zijn en me enorm negatief erin opstel gewoon omdat ik bang ben het opnieuw te verliezen. </p><p> </p><p>Nu ben ik 5w+2 en merk dat mijn symptomen wat minder zijn , moet mindet naar het toilet, ... </p><p>Wel heb ik regelmatig menstruatiepijn en steken aan de zijkant, heel af en toe bovenkant van mijn buik? Word dit opnieuw een miskraam of .... </p><p> </p><p> </p>

Wat vervelend van je miskraam... 
Helaas kun je alleen maar afwachten... Ik had aan het begin van de zwangerschap ook krampen.. maar je baarmoeder begint ook te groeien dus kan ook heel goed daar van komen

Ik denk dat je moet proberen hoopvol te zijn zolang je geen heftige krampen ontwikkelt met vers bloedverlies.. evt contact opnemen met verloskundige of je met 7 weken kunt zien of het een goed ontwikkeld vruchtje is?

Ik weet precies hoe je je voelt.. Met elk dingetje ga je meteen van het ergste uit. 
Ik heb in januari een miskraam gehad en ben kwam vorige maand erachter dat ik weer zwanger was. Een week na positieve test kreeg ik een bloeding en mocht ik langs komen voor een echo. Op die echo was niks te zien, geen enkel teken van een zwangerschap dus heel veel verdriet omdat de vk dacht dat het toch weer een miskraam was. 
Aangezien ik op en af toch kwaaltjes had, mocht ik 2 weken geleden nog een keer langs komen voor een echo. Daarop was een klein frummeltje te zien van 7 weken. De eerste echo bleek gewoon veel te vroeg te zijn. 
Heb ook telkens een trekkerig gevoel aan de onderkant van mijn buik en ook soms steken aan m'n linkerkant. Ook hier zei de vk dat het erbij hoort. Ook m'n kwaaltjes zijn de ene dag erger dan de andere dag, dit komt ook doordat je hormonen telkens verdubbelen en je lichaam daar even aan moet wennen. 
Zolang je geen bloedverlies hebt, niet al te veel zorgen maken en blijf in contact met je vk. In deze situaties begrijpen zij je angst ook wel goed. Ik mag zo weer voor een extra echo omdat ik gisteravond wat bruin bloedverlies had bij afvegen. En gezien mijn geschiedenis mag ik gewoon extra komen om mij gerust te stellen. Beetje vk laat je liever een keertje extra komen dan in de stress zitten want dat is zeker ook niet goed. 

Ik weet precies hoe je je voelt.. Met elk dingetje ga je meteen van het ergste uit. 
Ik heb in januari een miskraam gehad en ben kwam vorige maand erachter dat ik weer zwanger was. Een week na positieve test kreeg ik een bloeding en mocht ik langs komen voor een echo. Op die echo was niks te zien, geen enkel teken van een zwangerschap dus heel veel verdriet omdat de vk dacht dat het toch weer een miskraam was. 
Aangezien ik op en af toch kwaaltjes had, mocht ik 2 weken geleden nog een keer langs komen voor een echo. Daarop was een klein frummeltje te zien van 7 weken. De eerste echo bleek gewoon veel te vroeg te zijn. 
Heb ook telkens een trekkerig gevoel aan de onderkant van mijn buik en ook soms steken aan m'n linkerkant. Ook hier zei de vk dat het erbij hoort. Ook m'n kwaaltjes zijn de ene dag erger dan de andere dag, dit komt ook doordat je hormonen telkens verdubbelen en je lichaam daar even aan moet wennen. 
Zolang je geen bloedverlies hebt, niet al te veel zorgen maken en blijf in contact met je vk. In deze situaties begrijpen zij je angst ook wel goed. Ik mag zo weer voor een extra echo omdat ik gisteravond wat bruin bloedverlies had bij afvegen. En gezien mijn geschiedenis mag ik gewoon extra komen om mij gerust te stellen. Beetje vk laat je liever een keertje extra komen dan in de stress zitten want dat is zeker ook niet goed. 

❤️ Sterkte meid. De komende weken zullen heel zwaar zijn maar houd je vast aan dat de kans het grootst is dat het dit keer wel goed gaat! 
Krampen en steken zijn in principe een goed teken, dit is je groeiende baarmoeder.

Herkenbaar, ik heb m'n eerste zwangerschap (na een mk met 8,5 week) de eerste 12 weken ook als een hele lastige tijd ervaren. Wilde het niemand vertellen omdat ik geen felicitaties wilde, was zelf nog niet blij en alleen maar bang en wilde het liefst net doen alsof het er niet was (lukte niet want werd vanaf 6 weken mega misselijk). Mocht toen wel met 7 weken voor eerste echo en nu afgelopen zwangerschap zelfs met 6 weken omdat ik me zorgen maakte. Beetje aandringen soms, maar in principe zou dat gewoon moeten kunnen. Dan scheelt in elk geval al wat. Sterkte en naar voor je dat je deze ervaring hebt moeten hebben. Ik wens je een mooie zwangerschap en gezond kindje!!

Terug
Bovenaan