Bang voor weer een miskraam

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Goedemiddag, Eergisteren een positieve test van cb in handen gehad, 2-3 weken. Nu heb ik in augustus 2020 een vroege miskraam gehad, wat uiteindelijk te herkennen was aan de erge buikpijn (ongesteldheid buikpijn) die ik had. Nu had ik gisteren zo af en toe een beetje buikpijn weer die ongesteldheid buikpijn,  nu op dit moment al ruim een uur weer deze buikpijn. Ik ben vanmorgen naar de sportschool geweest en heb daarna ruim 2 uur met de hond gewandeld en daarna de auto schoongemaakt, ik weet niet of dat misschien voor de buikpijn kan zorgen. Maar zoals jullie misschien wel snappen ben ik bang dat het weer verkeerd gaat. 18 oktober heb ik pas de eerste echo. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">zijn er mensen met advies, of die ook buikpijn hadden tijdens de zwangerschap maar waarbij het niet uitliep op een miskraam?</p>
 
Hoi!
Ik herken je onzekerheid. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ontzettende buikpijn. Dit werd een miskraam. De 2e zwangerschap precies dezelfde extreme buikpijn, dat is inmiddels een lief mannetje van 3 jaar! Daarna nog 2 miskramen gehad zonder buikpijn en de 4e zwangerschap weer buikpijn, meisje van 11 maanden inmiddels. Nu 7 weken zwanger van nr 3 en weer buikpijn. Ook bang voor weer een miskraam maar heb al bij 2 echo's een kloppend hartje gezien. Het blijft spannend natuurlijk..
 
Wat heb je laat een eerste echo? De clearblue gaf aan 2-3, dus je bent ongeveer 5 weken zwanger? Met de echo ben je dan 8-9 weken?
Ik mocht voor een vroege echo komen ivm de miskramen.
 
sterkte, de komende weken blijven spannend. Maar probeer positief te blijven ❤️
 
Hoi,
Ik begrijp je zorgen. Ik ben nu ruim 4 weken zwanger en heb ook buikkrampen.
Ik link dit aan mijn vorige zwangerschap, toen had ik in het begin ook krampen.
Die zwangerschap heeft tot een gezond zoontje geleidt die inmiddels bijna 2 is.
Het hoeft dus niet een miskraam te betekenen.
Laten we hopen dat het gewoon het groeien van de baarmoeder is. Krampen hoeven zeker niet altijd op een miskraam te duiden.
Ik wens je een mooie en gezonde zwangerschap toe!
 
Dank voor de reacties.


Door jullie probeer ik weer iets positiever te denken, en ook proberen te genieten van het zwanger zijn. 


Bij mijn miskraam was ik bij een verloskundige geweest. Nu door mijn pcos zit ik bij een fertiliteitscentrum waar mijn eerste echo plaatst zou vinden. Niet gevraagd eigenlijk of dit eerder kon.
 
Wat bij mij altijd hielp als ik wat buikpijn had, (nu 12weken en wel een aantal keer last van gehad, niet heel erg maar wel zo dat het vervelend is), is even ontspannen. Even in de bank liggen of in bed, filmpje kijken. Dan ging het ook wel weer weg, ik had in ieder geval wel het idee dat dat hielp! ?
 
Het is niet hetzelfde, want ik had geen buikpijn/kramp, maar ik begrijp heel goed hoe het voelt. Bij mijn 1e miskraam (vruchtje leefde niet meer maar zat er nog wel dus moest met medicatie verwijderd worden) was het moment dat het misging achteraf wel te herkennen. Alle zwangerschapssymptomen die ik had waren ineens voorbij. Toen ik zwanger was van onze dochter had ik met 6 weken ook ineens geen symptomen meer en dit duurde tot week 9. Toen dacht ik ook steeds dat het weer mis was. Ook na die tijd heb ik dat nog wel gedacht. Maar het is een gezonde meid van inmiddels 12 maanden. Dus dat je hetzelfde voelt hoeft niets te betekenen?
 
Terug
Bovenaan