bang voor wiegedood

ik zit met een probleempje

heb een lief zoontje van bijna 7weken oud

maar maak me zo druk ik weet dat het niet nodig is maar ik kan me eigen er niet in   rustig houden

ben zo bang he
iedere avond ga ik met een rot gevoel naar bed en elke nacht ben ik weer blij dat ik wakker word van de babyfoon   dan denk ik ow gelukkig pfff

tis egt erg wil niet eraan denken maar tog kan ik et niet van me afzetten   kent iemand dit   ik weet niet hoe ik erom moet gaan hij is kern gezond maar jah help me aub ben zo angstig gr jay_j

Hallo,

Ik heb hetzelfde hoor. Weet niet hoe dat komt maar ben daar ook heel bang voor.
Mijn zoon is nu 14 weken en moet zeggen dat het al veel minder is. In het begin sliep hij bij ons op de kamer dus kon ik hem lekker in de gaten houden. Nu zorg ik gewoon dat de temperatuur in zijn kamer niet te hoog is, dat hij niet te warm gekleed is en ga gewoon kijken als ik dat wil. Heb er veel over gelezen en als je alles eraan doet dan geeft dat ook wel een stukje rust hoor. En gewoon gaan kijken als je dat een geruster gevoel geeft.

Groetjes Diana en Ruben (28-12-2006)

Ik kan het me helemaal voorstellen. Mijn kleine meid is er nog niet, maar ik denk dat ik ook wel de halve nacht naast haar bedje zal staan om te zien of alles wel goed is. Ik denk dat het de moedergevoelens zijn die in het begin misschien iets overdrijven.

Het allerbelangrijkste is de vraag of je er zelf last van hebt. Ben je echt zo panisch dat je niet meer durft te slapen of belemmert het je op een andere manier? Als het antwoord nee is, hoef je je geen zorgen te maken en moet je gewoon net zo vaak gaan kijken als je wilt. Is het antwoord ja, dan zou ik er met iemand over praten. (consultatiebureau, verloskundige, of wie over mee kan praten) Is het anders misschien niet een idee om de kleine toch op je eigen slaapkamer te laten slapen totdat je  er zelf gerust op bent  dat 'ie naar z'n eigen kamertje kan?

Groetjes, Marisa

hoi,
weleens gedacht aan een angelcare?dat is een matras met sensoren.als deze langer dan 5 seconden geen ademhaling signaleerd gaat er een alarm af via een soort babyfoon.
groetjes kari

Hallo,
helemaal herkenbaar. Onze 2 kinderen hebben de eerste paar weken op onze kamer gelegen. 's nachts schrok ik soms wakker en ging meteen in de wieg hangen of ik ze wel hoorde adem halen. Bij de oudste ging ik 's avonds regelmatig even kijken, bij de tweede was dat wel wat minder.
Groetjes, Yoeke

Die matrasjes met sensoren e.d.  zijn de grootste onzin. Kijk maar eens op www.veiligslapen.nl of www.wiegedood.nl . Het zijn producten die juist op dit bange gevoel inspelen: pure commercie! Onder het motto 'je wilt toch het beste voor je kindje' je portemonnee leegtrekken. Trap er niet in, het kost een hoop geld en het werkt voor geen meter. Gewoon lakentjes en dekentjes of een slaapzakje.

Groetjes, Marisa

o vreselijk ik heb het ook zo erg !ben net bevallen van de derde en ik moet ook elke keer kijken en voelen soms vind ik het gewoon eng om te gaan slapen omdat ik dan niks hoor! je zou toch zeggen o een derde dan word je wel makkelijker maar nee hoor bij die andere 2 kijk ik nu niet meer maar bij mijn baby nog steeds ligt ook al 4 mnd bij ons ze gaat eerdaags naar haar eigen kamertje

maar ik heb het ook heel erg al zit er een vlekje op haar of een raar iets dan ben ik al bang dat ze ziek is of als ze iets te warm voelt tja het is wat maar goed we gaan gewoon door!

groetjes francis

Terug
Bovenaan