bang

hoi dames ik zit ergens mee ik wil heel graag een kindje ben ook volop bezig maar ben ook best bang van o straks red ik het niet [financieel] terwijl ik het wel kan redden en ik denk dan vano straks dit en o straks dat hebben jullie daar ook last van?
gr manuela

Wat je kindje zelf betreft, heeft mijn moeder mij verteld dat een babytje nauwelijks iets kost, dat kan iedereen opbrengen die werkt.
Verdien je samen en stop jezelf met werken is het natuurlijk een ander verhaal wat betreft de vaste lasten etc, maar anders hoef je je geen zorgen te maken, ik ken genoeg mensen waarvan ik denk, hoe doen ze het en het gaat prima.
Oh ja, wat mezelf betreft, ik heb de moed verzamelt om zondag te testen. Alle symptomen zijn er nog, voel het nog steeds en ben nu bijna 4 dgn over tijd. Lin

Ja, daar denk ik ook wel eens aan. Dan denk ik niet zozeer aan de eerste paar jaren. Maar meer aan scholing, kleding, speelgoed, dat soort dingen. Mijn vriend en ik werken allebei en dit blijven we naar verwachting ook doen. Ik ga drie dagen werken als we een kindje hebben, dus de inkomsten worden minder. Maar je hebt juist meer geld nodig! Best wel iets waar je over na gaat denken. Mijn vriend maakt zich hier niet druk om, ik soms wel. Ik probeer veel te sparen zodat ik altijd het idee heb wat achter de hand te hebben. Succes in ieder geval!

Daar heb ik dus meer dan een half jaar over lopen dubben: we kunnen het niet betalen, maar wel willen het zo graag! In december heb ik de knoop door gehakt (mijn vriend wist wel "zeker"
dat we het financieel gingen redden): we willen dit zo graag, dan moeten we ook de consequenties dragen (misschien verhuizen vanuit het qua woonlasten dure Utrecht naar het goedkopere Oosten van het land, dan geen mooi oud huis kopen maar een lelijker jaren '70 huis met veel meer ruimte (of zo), in 4 verschillende winkels boodschappen doen voor de aanbiedingen,...) Toen ik dat besloten had, had ik ook ineens de rust om te genieten van ons voornemen en het te vervroegen van juni naar februari stoppen met de pil! Zekerheid krijg je helaas nooit, maar als je iets heel graag wil moet je de gok nemen en zal alles ook op z'n pootjes terecht komen!
Wat mij erg geholpen heeft is praten met moeders (wat kost het je nou, hoe los jij dit op, enz.)

Succes en ga jullie gevoel achterna!

Kiki

Terug
Bovenaan