bang

Hoi meiden,

09 juni zou mijn nod zijn, maar tot nu toe nog niks... en dat terwijl ik altijd een regelmatige cyclus heb gehad. (Hooguit 1 dag te laat of te vroeg).
Nu kan ik natuurlijk gaan testen, maar heel gek, ik ben best wel bang voor het resultaat. Ik zou héél graag een 2e kindje willen hebben, maar ten eerste heb ik al 2 miskramen gehad, en ten tweede duurde het bij mij best lang dat de testen "positief" aangaven.
Ik heb onlangs ergens gehoord dat dat vaker gebeurt als je een miskraam gaat krijgen. Is dit bij jullie ook bekent, en zal ik nu gaan testen? Of moet ik het nu maar even afwachten, want ik heb echt nog steeds het gevoel dat ik elk moment ongi zou kunnen worden.
Verder heb ik helemaal geen andere kwaaltjes; dit had ik met de vorige zwangerschappen ook niet.

Zou ik te weinig hcg-hormonen aanmaken, waardoor de testen zo laat (ongeveer een week ná mijn nod) positief worden? En is daar iets aan te doen?
Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden en advies kunnen geven...

GR. anoniem.
 
Hoi Anoniempje,

Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor het resultaat. Je bent zo bang voor weer een teleurstelling!!
Zelf heb ik 6 weken geleden een miskraam gehad en ben nog steeds niet ongesteld, en ik test ook nog negatief!
Wist je trouwens dat er ook een forum is, zwanger worden na een miskraam? Daar ben ik normaal gesproken te vinden en hier kun je eigenlijk met dit soort vragen beter terecht omdat hier allemaal vrouwen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.
Zelf testte ik bij de vorige zwangerschap al bijna een week voor mijn NOD positief dus het feit dat als je laat HcG aan maakt, een miskraam krijgt gaat denk ik niet helemaal op. Ik heb immers ook een miskraam gehad. Daarbij heb ik het wel vaker gehoord dat vrouwen langzaam HcG aanmaken maar dat ze er ineens achter komen dat ze al veel langer zwanger zijn dan dat ze denken. Ik zou echt proberen je niet te druk te maken en ik zou deze theorie even navragen bij de gyn. of bij de vk. Zij kunnen je uitsluitsel hierover geven. Ben zelf ook wel heel benieuwd naar het antwoord moet ik zeggen.
Ik wil je heel veel succes wensen de komende dagen, en ik zou "gewoon" gaan testen!! Heel veel succes nogmaals en ik duim voor je!

Groetjes Frederique
 
Hoi hoi,

Eigenlijk hoor ik hier niet, maar ik kom regelmatig even kijken (heb hier namelijk 19 maanden vertoefd voor ik eindelijk zwanger raakte).
Ik ben er ook een van, om het zo maar te zeggen, die heel lang negatief testen en later wel positief. Bij mij duurde het 2 weken voor ik echt durfde te testen, want a: het is niet goedkoop, zo'n test en b: als hij negatief zou zijn dan blijf je je toch afvragen of je toch niet te vroeg getest hebt. Daarom raad ik je aan om toch nog even te wachten en als je echt niet ongi wordt, dan te testen. Klinkt makkelijk, maar als je moet gaan twijfelen of het niet te vroeg was, heb je er nog niets aan.

Succes in elk geval!

Liefs Mariska 2
 
Terug
Bovenaan