bang!!

A

Anoniem

Guest
ik werk op en kinderdagverblijf op een babygroep met kinderen van 0-2 jaar, ik heb heel zwaar werk dus en de meeste kinderen van mijn groep zijn al bijna 2 en dus til ik heel veel zware kinderen, ik ben morgen 7 weken zwanger, kan dit kwaad?
Ik heb sinds afgelopen dionderdag een wat zwaardere druk in mijn buik, eerst was het steeds een heel klein beetje ongi-gevoel maar sinds donderdag is het een wat ergere ongi-gevoel, klopt dit allemaal?
Ik ben zo ontzettend bang dat het mis gaat, ik lees heel veel dat het zo vaak fout gaat, vandaar dus, help mij!

xxx jolanda

Hey Jolanda,

ik ben toevallig ook 7 weken nu.

Ik denk dat je zelf echt wel voelt wanneer je te ver gaat.
Dat gevoel herken ik wel wat je beschrijft.

Bij mij komende ongikrampen ook in wisselende sterkte, maar denkt dat het meer te maken heeft met het feit dat je baarmoeder groeit/aanpassingen ondergaat.

Toen ik me vorige week even te druk had gemaakt moest ik het bekopen met hevige steken in mijn linker lies, kon niet eens normaal opstaan of ademhalen.
Heb toen even rustig aan gedaan, ben gaan liggen.........het zakte na ongeveer 2 uurtjes vanzelf weer af.

Je lichaam waarschuwt je vanzelf wanneer je te ver gaat

Maak je maar niet teveel zorgen hoor, zwangere vrouwen die al kinderen hebben zullen deze ook vaak moeten tillen etc en dat gaat ook goed

Geniet er maar lekker van!
Ps: wanneer heb je je eerste echo? ik 7 juni pas

Hoi Jolanda,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik denk ook niet dat het echt kwaad kan om te tillen. Je voelt zelf wanneer het echt te zwaar wordt. Maar voor de baby geloof ik niet dat het kwaad kan. Ik ben toevallig zelf ook 7 weken en heb ook dat rare gevoel in m'n buik. Maak me ook wel een beetje zorgen, maar verlies verder geen bloed, dus ga ik er maar vanuit dat het goed zit...
Krijg  a.s woensdag een echo, ben erg benieuwd, dat zal me wel wat rust geven.

Probeer er wel van te genieten!

Groeten,
Doornroosje

Hai,

Ik ben wel gewaarschuwd voor zwaar tillen door de gyn. Kijk een mamma die er al 2 heeft rondlopen en zwanger is moet ook tillen natuurlijk maar jij doet de hele dag niet anders.... Een beetje opassen kan geen kwaad al herken ik die pijnen die je nu beschrijft meer als groeipijnen van de baarmoeder. Volg je gevoel en als je het niet vertrouwt vraag dan of je bv tijdelijk op de babygroep mag of probeer ze minder vaak op te tillen.

gr.Ing

Terug
Bovenaan