bang

hallo allemaal

ik ben mariella 24 jaar getrouw en zwnger van mijn tweede wondertje

ik ben 26 jullie 2005 bevallen van mijn zoontje kaya
ik heb een super bevalling gehad van nog geen 3 uurtjes
maar nu ben ik ineens bang voor de tweede bevalling ik weet niet waarom
ik kan er echt nachten over wakker liggen
bang dat het nog sneller gaat en dat me man er dan niet bij kan zijn
ik weet niet waarom hebben jullie dit ook gehad

groetjes mariella

Hoi Marie,

Ik kan je de hand schudden, want ik heb precies dezelfde angst als jou. Ik ben op 9 oktober 2005 bevallen van een mooie gezonde dochter in 5 uurtjes, wat langer als jou, maar ook supersnel. Ik ben ook huiverig voor de bevalling. Iedereen, oa de verloskundige zegt dat de 2e meestal sneller gaat. Ik moet haar gelijk bellen zodra ik wat voel en dat beangstigd me soms wel, want gaat het dan echt zo snel. Mijn dochter was ook 4190 gram en er is al gezegt dat dit nu weer een grote wordt. Mijn buik vind ik nu ook gigantisch eigenlijk. Ben nu op 7 november uitgerekend, maar volgens mij is mijn buik zich al aan het voorbereiden. Heb nl. al krampen, veel slijmverlies, enz. De vk is vorige week geweest, want we hadden het idee dat ik vruchtwater verloor, dit bleek gelukkig loos alarm, maar ze zei wel dat ze hoopte dat het in ieder geval tot 37 weken blijft zitten. Eng he? Wanneer ben jij uitgerekend? En heb je een makkelijke bevalling gehad? Ik ben nl. vorige x wel ingeknipt, voelde er niks van, maar het idee beangstigd me wel.

groetjes patricia

hoi hoi

ik ben 2 maart 2007 uitgerekent
ik heb een super bevalling van kaya  gehad geen hechtingen helemaal niets
ik was om 1455 bevallen en om 5 uur zat ik alweer thuis en in de avond stond ik gewoon me was te doen
maar nu ben ik zo angstig om de bevalling
komt ook mijn vriendin heeft een horror bevalling gehad en ik weet dat allemaal tot in de puntjes en heb steeds dat voor me ogen en ben bang dat het bij kaya zo snel is gegaan dat het nu nog sneller gaat gebeuren
heb er hele nacht merries van gehad dat ik alleen thuis ben met kaya en dat ik dan ineens ga bevallen en dat niemand op tijd is nu weet ik wel dat dit tussen me oren zit en me verlos praat ook wel veel met me erover
me man praat ook wel veel met me
maar op een of anderen manier kan ik het maar niet los laten

groetjes mariella

Hoi meiden,

Ik wilde jullie proberen een beetje gerust te stellen. Ben zwanger van mijn 5e  en heb al twee keer een snelle bevalling gehad. Eerste 9 uur, tweede 4 uur, derde iets meer dan twee en vierde in 3 uur. Allemaal thuis (in NZ waar velen hier erg moeilijk over doen). Het fijne om te weten is dat als je eenmaal mag bevallen (na die 37 weken waar je het al over had) en het gaat snel dan betekent dat vrijwel altijd dat er geen complicaties zijn. Gelukkig was mijn schoonmoeder er met nummer 3 want het gebeurde midden in de middag en ik had dus twee kleintjes thuis rondlopen. Maar ik denk ook wel eens over wat nou als ik hier zit met inmiddels 4 kinderen en ik krijg zo'n super snelle bevalling. Qua wat ik gelezen heb van anderen die dit mee maakten is het een kwestie van  hopen dat iemand er op tijd is en zo niet dan het kindje maar warm houden tot ze er wel zijn.

Maar wat mij dus het meeste geruststelt is de wetenschap dat het allemaal dus wel goed zal zijn als het kindje er als een speer uit komt!

Hopelijk kan dit idee jullie ook wat geruststellen?
Groetjes Alina

Terug
Bovenaan