Bang!

Hoi Dames,

Ik ben niet heel actief op het forum maar wou toch even mn ei kwijt.
Tot vorige week was ik elke ochtend misselijk, Niet dat ik moest spugen maar wel zo dat ik geen hap door mn keel kon krijgen.
En nu ben ik bijne 9 weken zwanger, en is het zo ineens helemaal gedaan met de misselijkheid.
Ik ben alleen nog ontzettend moe. Ook heb ik af en toe nog van die steken in mn buik (menstruatie krampen zo voelt het) En nu zit ik mezelf heel bang te maken natuurlijk. Ik moet 3 nov voor het eerst naar de VK. En 16 nov de eerste Echo. Dit duurt me allemaal te lang maar ja...
Ik ben er ook zo mee bezig dat ik er snachts al van droom dat een een miskraam krijg. Pff daar ben ik gewoon zo bang voor.
En dan verdwijnen mn zwangerschapskwaaltjes ook nog is.
Wat denken jullie???

Groetjes Saartje...

Meid heel logisch dat je daaraan denkt. Ontzettend moe zijn is ook nog een kwaaltje. Somige hebben helemaal geen kwaaltjes en zoals ik eerder heb gehad erg misselijk tot 11 wken echt niks bleef binnen maar toch ging die juist mis, terwijl bij mijn zoons zwangerschap helemaal niks had. Dus het zegt helemaal niks.

Het kan ook allemaal weer terug komen! Ik dacht vorige week "hehehe eindelijk mijn moeheid weg" maar maandag kwam het toch weer terug.

Het duurt idd allemaal lang voordat je mag komen dat vond ik ook. Ik moest 5 weken wachten zelfs na 3 miskramen moest ik nog lang wachten helaas. Die dromen horen er ook bij het zwanger zijn ze kunnen echt vrezelijk zijn! Bah...

Het kan best nog mis gaan maar heeft meer kans dat het goed gaat. Je bent tenslotte al 9 weken. Ik ben nu bijna 13 weken en blijf gewoon positief, zeg gewoon tegen mezelf "gaat gewoon goed, klaar!" Ook al heb ik eerder een miskraam gehad van 15 weken, maar dat komt echt heel weinig voor.

Dus ik zou zeggen meid wees gewoon positief en geniet van de zwangerschap! Het gaat straks zo snel zou jammer zijn dat je niet kan genieten. Die gevoelens horen ook bij het zwanger zijn komt door de hormonen.

Veel succes bij de vk en bij de echo!
Oh en gefeliciteerd natuurlijk!

Hey Saartje,

Wat heb je laat een echo zeg! Dan ben je dus al dik 12 weken! Was er zo'n lange wachttijd of...?

Verder, die kwaaltjes die verdwijnen.. Das heel normaal hoor! Ik loop 1 week voor op jou, dus ben bijna 10 weekjes. Van week 5 tot week 8; misselijk, extreem moe, pijnlijke borsten. Nu; wat moe en wat pijnlijke borsten... Mijn kwaaltjes zijn dus ook bijna weg!

Ik denk zo dat de verloskundige de 3e nov. wel naar het hartje kan gaan luisteren van je baby! Mss is dat een geruststelling?

Verder, niet teveel aan denken! Als het misgaat, gaat het toch mis! Maar bij hoeveel mensen gaat het nu daadwerkelijk mis? Mss 1 op de 20! En daarbij; jij bent jong, dus de kans is al stukken minder groot!

Ik denk; no worries! Bel anders voor een eerdere echo? Ik heb hem vorige week donderdag gehad, bij 8 weken en een beetje dus... Ik kon helemaal niets concreets zien, maar weet nu wel dat het helemaal oke is! Een mini-mini hartje dat hard bonkt ;)

Heel veel succes hé!

hoi Saartje,
inderdaad, late echo. mijn echo staat voor volgende week vrijdag en ik ben ook 9 weken zwanger. dus in de loop van de 10e week.
ook late afspraak met verloskundige. als je het niet vertrouwt, of je hebt behoefte aan een gesprek of echo die eerder dan de geplande datum plaatsvindt, dan ga je toch ff bellen? verloskundigen zijn erg begripvol heb ik al ervaren, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn.
en die misselijkheid en moeheid gaan vanzelf wel over. ik heb er ook last van gehad en nu ook ineens niet meer. van de ene op de andere dag. heel bizar!
ik heb ook last van steekjes af en toe maar zo lang ik geen bloed verlies, ga ik me geen zorgen maken...
veel geluk met je zwangerschap en probeer niet teveel te stressen; geniet ervan!

Hey meis,

Ik snap dat je jezelf zorgen maakt. Maar de kwaaltjes zeggen idd niets! Als je last hebt van mestruatieachtige pijn kan k je ook wel geruststellen ik heb het namelijk ook. Het kan gebeuren ten tijde dat je eigenlijk ongi had moeten worden, maar het kan ook voorkomen als je baarmoeder groeit, het zijn dan je banden die oprekken en kan een menstruatieachtige pijn geven! Zo lang je niet hele heftige buikpijn hebt en bloed verliest kun je je een beetje geruststellen, en ja als je een echo hebt gehad dan ben je helemaal zeker! heel veel sterkte en kop op, nog heel even. Als je je echt heel veel zorgen maakt bel dan je VK even op die kunnen met 7 weken al eventueel een hartje zien kloppen!

Liefs en sterkte!!

Hoi Saartje,

Ik denk ook dat het heel erg menselijk is dat je je druk maakt. Volgens mij doet echt iedereen dat wel tijdens de zwangerschap. Ik ben 16 weken zwanger en ik heb bij de 7 wk in het ziekenhuis gelegen omdat ik niks meer binnen kon houden en uitgedroogd was. Sinds een week heb ik daar nu geen last meer van. Ook ik maak me elke dag weer druk, de ene dag komt het omdat ik buikpijn heb en de andere dag omdat ik me zo goed voel nu. Van de ene kant heb ik wel het geluk gehad dat ik vanaf de 7 wk elke week een echo heb gehad voor controle. Maar ik ga het niet ontkennen: als ik 's avonds weer op de bank zit en krijg weer steken denk ik ook dat het foute boel is terwijl ik het die dag nog vol op heb zien bewegen. Denk dat het gewoon menselijk is. Probeer gewoon zoveel mogelijk eraan vast te houden dat het allemaal echt wel goed komen! Zorg goed voor jezelf en probeer zoveel mogelijk te genieten. Ik heb het de eerste 14 weken niet gedaan en ondanks dat ik nu ook nog eens zwaar de griep te pakken heb laat ik me nu niet gek maken en ga ik ervan uit dat het goed en gezond op de wereld gaat komen!! Wij vrouwen hebben niet voor niks de eer om kinderen om de wereld te mogen zetten moeten we maar denken. Wij zijn ervoor gemaakt dus we kunnen het! Wat ik wel in het ziekenhuis geleerd heb is dat als je je heel erg druk maakt en je belt de afdeling van de gyn die zorgen dat je die extra bevestiging heel snel krijgt... Misschien dat het een optie voor je is. Ik wens je heel veel kracht en hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan!!

xx Chantal

Hee Saartje
Ik heb me net als jou erg druk gemaakt om alles en heb al zo'n 2 weken last van vervelende dromen. Onder andere ook dat ik een miskraam kreeg. Of dat mijn lief mij verliet. Het is erg moeilijk maar probeer je daar ff overheen te zetten. Wat betreft de kwaaltjes... Doordeweeks ga ik om van misselijkheid, vermoeidheid en noem maar op. In t weekend is dit vaak een stuk minder. Ze komen en ze gaan wanneer ze zelf willen.
En als je het ech niet meer houdt bel dan indd je vk of je die afspraak niet kunt verzetten naar een vroegere datum, evenals je echo!!
Succes!!

Hoi hoi,

pfoe, vervelend hè die onzekerheid.... En je mag idd pas laat voor 'n echo. Wat de anderen al zeggen, misschien kun je het eerder krijgen?

En anders... ik wilde bij m'n eerste zo graag weten of het wel goed eruit zag dat ik zelf naar een pretechobureau ben gegaan, kost een paar tientjes(hier toen 35 euro), maar ik had het over voor wat meer 'zekerheid'. Ze kunnen dan nu nl al kijken of het hartje klopt, als dit zo is, dan heb je uit m'n hoofd iets van 97 % kans dat je zwangerschap goed gaat, dan voel je je misschien meer gerust. Soms kun je meteen al terecht als ze een plekje hebben.

Terug
Bovenaan