Bang................

Rik is momenteel bang in het donker, en hij denkt dat er iemand in huis is???
Erg lastig vind ik. Ik neem hem echt serieus en probeer uit te leggen dat de geluiden die hij weleens hoort van de buurvrouw af komen.
En dat de buurvrouw dus in haar eigen huis is. Ik heb al een nachtlampje gekocht en laat het overlooplicht aan, dat helpt al beter. Maar misschien hebben jullie nog tips of herkennen jullie dit? Zal wel een fase zijn, maar goed wil het hem zo makkelijk mogelijk maken.

Liefs Saskia

Hey Sas,

Die fase heeft Dylano (helaas) ook gehad. Zijn nachtlampje heeft hem ook geholpen, hij vraagt er niet iedere x meer om, en snachts zetten we hem uit, zodat hij langer slaapt.
Dylano wees bij ons ook naar zn kast.. Maw, dat daar wat in zou zitten.
Nou, we hebben "datgeen" weggewerkt door het raam zeg maar ;-) en sindsdien is hij een stuk meer tevreden als anders.
Dus mss zou je dat eens kunnen proberen? Denk dat je al heel goed bezig bent, door hem serieus te nemen, en hem uit probeert te leggen dat er nix is, maar ja.. Rik zit in zn eigen wereldje denk ik ;-)

Succes ermee!

Liefs Deb.

Hoi,

Wat vervelend dat Rik zo bang is. Ik denk dat je alles al doet om het voor hem zo fijn mogelijk te maken, met lampen aan ed, er over praten.

Jesse heeft nu nog wel eens, als hij naar bed gaat dat hij bang is, dan zegt ie spin op de kamer, dus ik heb de zogenaamde spin gepakt en door de wc gespoeld, toen was het wel wat over, maar ja jij kan moeilijk een mens door de wc spoelen, hihi, anders zou je diegene zogenaamd weg sturen waar Rik bij is, misschien is het danvoor bij.

Succes, Gr Linda

Wil hier toch even op reageren. Het gaat hier niet om mijn eigen mening maar om hoe ik het "geleerd" heb. Als je het mens weg gaat sturen die er volgens hem in huis is, of de spin of wat dan ook. Dan erken je daarmee dat hetgeen hij bang voor is er ook daadwerkelijk is. Aangeraden wordt dus om uit te leggen dat er niemand in huis is en het hem zo duidelijk te maken.

Hai, Linda

Ik begrijp dat je het zo geleerd hebt, maar het kan een enorme gerusstellling zijn dat je iets weg jaagd, ik heb ook met dementerende gewerkt en dat vonden die mensen ook fijn, ze zagen even de beestjes oid niet meer, Maar ieder doet het natuurlijk op zijn eigen manier, als het maar werkt,

Gr Linda

Terug
Bovenaan