Bang

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik probeer vanaf januari zwanger te worden maar ik heb een probleem.
Ik heb namelijk een fobie om te moeten overgeven. Ben hiervoor in behandeling geweest bij een therapaut en het gaat redelijk. Nu we bezig zijn zwanger te worden gaat het een stuk slechter. Ik ben heel erg bezig met wat ik voel in mn buik en of ik niet misselijk ben of wordt. Ik raak daar zo door gestrest dat ik het af en toe niet meer zie zitten, terwijl ik het heel graag wil.

Zijn er mensen met ditzelfde probleem en hoe ga je daarmee om?

Gr. Irma

pfff, dat is wel heel vervelend... Kan je helaas niet helpen omdat ik er zelf geen last van heb. Maar misschien helpt het als ik je vertel dat ik bij de eerste nog geen seconde misselijk ben geweest. Er zijn meer vrouwen die nergens last van hebben in de zwangerschap. Misschien is dat voor jou ook wel weggelegd. Dan hoef je dus ook niet bang te zijn dat je moet spugen...
Wil je wel heel veel succes wensen...

Groetjes M

Ook ik ben geen moment misselijk geweest tijdens mijn beide zwangerschappen, dat kan dus inderdaad ook. Niet elke vrouw heeft last van misselijkheid in de eerste periode van de zwangerschap. Het is wel een erg lastig probleem, ik vind het ook vreselijk wanneer ik moet overgeven maar een fobie heb ik niet, kan je wat dat betreft dus ook niet adviseren.

hoi..

ik heb er zelf geen ervaring mee want ik ben een "makkelijke spuger".
Maar je kan via de huisarts/ verloskundige tabletten of zetpillen krijgen tegen de misselijkheid zodat je misselijkheid minder is en je niet hoeft over te geven.
Er zijn verschillende namen in omloop, maar 1 daarvan is domperidon.

Bij mijn zwangerschap was ik alleen de 6e week kots en kots misselijk maar voor de rest niet.
Die week heb ik die zetpillen gebruikt, en lag wel "ziek" op de bank of op bed maar hoefde niet te spugen.

Vind het vervelend voor je dat je zo gestresst eronder ben.
Maar persoonlijk zou ik proberen te denken, komt tijd.. komt raad, want tegen misselijkheid in je zwangerschap is een hoop te doen,

groetjes marina

hey Irma,

Ik zou weer contact opnemen met je therapeut. Zij/Hij weet misschien wel hoe je er op dit moment het beste mee om kunt gaan. Ik snap je probleem wel. Je raakt natuurlijk helemaal in paniek als je als heel erg tegen overgeven opziet en weet dat de kans groot is dat je moet overgeven als je zwanger raakt.
Misschien goed om je eens af te vragen: waarom zie ik er zo tegenop? Er is nog nooit iemand gestikt tijdens het overgeven... het gaat vanzelf weer over... tja... ik vind het ook geen pretje... ik zie er zelf ook enorm tegenop als ik me misselijk voel. Ik vind het verschrikkelijk zeg maar. Maar ik weet wel dat het weer over gaat en er echt verder niets kan gebeuren...
En misschien ben jij wel een geluksvogel die niet hoeft over te geven. Ik was zelf wel misselijk en ook wel gekokhalst maar voor de rest niet over gegeven. en niet de hele dag, zelfs niet elke dag. En alleen van week 7 tot 10.

Ik zou dus weer hulp zoeken!

Sterkte!

Hoi Irma,

Wat vervelend dat je daa zo een last van hebt. Maar het hoef idd niet zo te zijn dat je misselijk bent als je zwanger bent. Net zoals een paar andere meiden schereven ben ik in mijn zwangerschap ook heel niet msselijk geweest. Het hoeft dus echt niet zo te zijn dat elke vrouw dat is.
Sterkte.

Groetjes Silli

Hoi Irma...

Ik ben zelf ook erg bang om over te geven..
Tijdens de eerste zwangerschap (waarbij we na 10 weken het kindje verloren hebben) ben ik ook met vlagen heel misselijk geweest.. Heb nooit hoeven spugen.. Bij mij hielp het om gewoon te gaan liggen en met mijn handen op mijn buik rustig te ademen en tegen mezelf zeggen dat ik niet hoefde te spugen en dat het goed kwam....
Misschien heb jij het geluk dat je zwanger bent zonder misselijkheid.. Laat de misselijkheid je wens in ieder geval niet in de weg staan, het komt echt wel goed!!

Sterkte!

Ik ben zelf ook erg bang om over te geven..
Tijdens de eerste zwangerschap (waarbij we na 10 weken het kindje verloren hebben) ben ik ook met vlagen heel misselijk geweest.. Heb nooit hoeven spugen.. Bij mij hielp het om gewoon te gaan liggen en met mijn handen op mijn buik rustig te ademen en tegen mezelf zeggen dat ik niet hoefde te spugen en dat het goed kwam....
Misschien heb jij het geluk dat je zwanger bent zonder misselijkheid.. Laat de misselijkheid je wens in ieder geval niet in de weg staan, het komt echt wel goed!!

Sterkte!

Terug
Bovenaan