bang

mijn schoonzusje is 6 weken bevallen van een jongen met 18 weken zwangerschap (was ingeleid) hij had een ernstige afwijking en had geen borstkast en veel organen waren niet aangelecht..hij kon niet leven buiten mama;s buik

nu is er gezegd dat er iets erfelijks is gevonden.. dus krijgt ze een erfelijkheids onderzoek dat kan nog lang duren dus...maar nu heb ik 4,5 week zwanger en toch niet gerust erom .. wat als het nou erfelijk is? en mijn kind het ook heeft?

kan je dat nu al zo vroeg testen? vruchtwater punctie vind ik trouwens wel eng hoor omdat het de kans vergoot op mk?

vind het echt eng hoor en heb pas 22 november een afspraak bij de vk duurt nog zo lang.. en ik kan al zo'n stress kip zijn... en dat llijkt me ook helemaal niet goed..

daarbij verga ik van zo'n buikpijn niet normaal gewoon doet echt pijn :(
 
hoi,

wat naar voor je zus en natuurlijk ook voor het overleden kindje :(( ik begrijp volledig je bezorgdheid maar je bent nog maar 4.5 weken zwanger ik zou zeggen bel vk en vertel je situatie en ongerustheid uit om vroeger op consultatie te gaan, maar daar ga je niet ver mee komen, ten eerste echo zal er toch niet inzitten daar je pril in zwangerschap bent en sowieso nemen ze wel bloed van de eerste keer om enkele onderzoeken uit te voeren, daarbij zou je normaal gezien van de vk een invulformulier moeten ontvangen waarop je informatie moet invullen ivm met erfelijke ziektes enz over jezelf en familieleden en dat wordt bij de eerste afspraak overlopen, achteraf zal je toch automatisch ook begeleidt worden door een gynaecoloog als ze dat nodig vinden natuurlijk, betekent niet omdat je zus het heeft dat jij het ook hebt, je bent in dit geval alleen maar een risico persoon, erger je daar nu niet te veel aan want duidelijkheid krijg je vast wel bij je eerstvolgende afspraak bij de vk, je weet dat de eerste drie maanden van zwangerschap de kans hoog zit om mk te krijgen dus maak je daar nu niet druk om en laat het even bezinken tot je wat te horen krijgt. vruchtwaterpunctie is ook volledig je persoonlijke keuze het is niet noodzakelijk maar als je dan toch denkt dat je gedurende je zwangerschap negen maanden lang hierover gaat piekeren zou ik toch voorstellen om het te doen oftewel moet je erbij gaan nadenken als het bij mij ook overkomt aanvaard ik het kind ondanks de handicap dan kies je er gewoon niet voor, maar kom daar is het nu echt allemaal veel te vroeg voor wie weet hoef je je daar niet eens zorgen om te maken :) zet die stresskip van je af en geniet van je zwangerschap

sterkte en succes xxx
 
Terug
Bovenaan