Bang

Hoi allemaal,

23 augustus ben ik uitgerekend van mijn "eerste kindje". Dit staat tussen haakjes omdat ik in april vorig jaar (pasen) een miskraam heb gehad.

Door deze miskraam (of misschien ook wel doordat ik nogal een piekeraar ben) ben ik nog steeds ontzettend bang dat er iets misgaat. Terwijl ik nu 23wk6 ben! Pffff

Ik ben alles aan het analyseren:

Hoeveel ben ik aangekomen... is dat wel genoeg? Hoeveel is mijn buik gegroeid... is mijn buik wel dik genoeg? Schopt de baby wel genoeg?

Wordt helemaal gek van de onzekerheid! Maar wil ook niet telkens de VK lastigvallen met mijn zorgen!

Zijn er meer die dit herkennen?

Groetjes Susanne
 
Hoi Susanne,

wat een zenuwslopende periode! Ik ben bang dat ik hetzelfde ga krijgen als jou. Ik heb helaas 2 miskramen gehad met elf weken en afgelopen donderdag ontdekt dat ik voor de 3e keer zwanger ben, ik herken je onzekerheid, en denk dat ik er niet gerust op zal zijn tot het kindje in mijn armen ligt.

Ik snap ook goed dat je de vk daar niet de hele tijd mee lastig wilt vallen, maar misschien kan je via de huisarts naar een praktijkondersteuner? Ik heb daar tijdens de zwangerschap na de eerste miskraam ook begeleiding van gehad. Na de tweede miskraam heeft ze me doorverwezen naar een psycholoog.
 
Terug
Bovenaan