Bank rust

Gatver sinds afgelopen maandag (precies 34 w) moet ik volledige rust gaan houden omdat de gyn vindt dat onze kleine man niet genoeg is gegroeit en ik al regelmatig last heb van harde buiken.

1 dag is nog redelijk te doen, mijn man was toen thuis, maar nu hij alweer een paar dagen weg is is het toch behoorlijk lastig. Kleine meid die naar school moet, koken, huishouden.....allemaal dingen die ik eigenlijk niet mag doen :S

Ik voel me behoorlijk schuldig waarom.....omdat ik het gevoel heb dat alles nu op mijn man aankomt en hij maar 3 dagen in de week thuis is.

Vanacht dus ook echt super slecht geslapen, lag er op tijd in, zoals gewoonlijk :), maar om half 2 was ik nog wakker......nu is mijn nichtje onze dochter naar school aan het brengen, dus als die straks terug is kruip ik mijn bed nog maar even in denk ik.

Sorry heb al een tijd niets van me laten horen, maar moest dit even van me af typen.

hey,

ik herken het probleem dat je je schuldig voelt omdat je rust moet houden.Wel vreselijk balen voor je zeg.
Moet je dochter nog lang naar school voordat de vakantie begint? Als de vakantie begint scheelt het in ieder geval het naar school brengen en ophalen.

Probeer je wel aan de voorgeschreven rust te houden, de gyn zegt het niet voor niets. Hoe vervelend het ook is, het is wel noodzakelijk.

Heel veel succes en probeer je niet te schuldig te voelen.

XXX

Hey meid,

Wat een rotsituatie!! Ik herken het wel. Ik heb enorm veel last van rug, vermoeidheid en harde buiken, waardoor ik veel minder doe dan normaal. Mijn man werkt 48 uur in 4 dagen (zodat hij een papa dag heeft) en als hij thuis komt, moet hij vaak nog dingen doen...
Dan voel ik me echt een enorme trut. Ik ben wel heel bij dat hij het allemaal zonder morren doet (al kreeg ik wel te horen, heb je nesteldrang, toen hij merkte hoeveel er eigenlijk schoon wordt gemaakt).

Ook vind ik het moeilijk hulp aan te nemen. Een vriendin van mij had al een paar keer aangeboden te helpen, maar sloeg het steeds af. Nu was ik er pas een dagje niet, kom ik thuis, hele bovenverdieping gedaan. Zo lekker!!

Je moet maar zo denken, stel dat je buurvrouw/vriendin/nichtje/zusje/moeder om wat voor reden dan ook bedrust moest houden. Dan zou jij er ook staan en helpen. En dan zou je dat niet meer dan normaal vinden... Dus vraag hulp indien nodig en hou je aan die rust. Die laatste 6 weken gaan zo voorbij, maar zonder rust een stuk minder gezond voor je kindje!

Liefs,

T

@katinka
Ze moet na vandaag nog een week naar school en inderdaad dan scheelt het wel dat ik dat allemaal niet meer hoef te regelen. Doe ook echt mijn best om me eraan te houden, maar sommige dingen ontkom je gewoon niet aan.
@tuckerbabe
Ja dat is het ook, vindt het zo moeilijk, kan toch niet op de bank blijven liggen terwijl anderen druk bezig zijn in huis :S dat is gewoon niet mijn ding.
Maar je hebt ook gelijk ik moet gewoon meer toegeven aan de hulp die me wordt aan geboden.

Vandaag zal ik alleen maar met de kleine meid naar het ziekenhuis voor een bezoek aan de oogarts. Ja die stond ook al geplant en dat is iets waar je toch echt zelf bij wil zijn.

Fijne dag allemaal

Liefs Ilona

blijf wel rustig aan doen.
Snap dat je zelf bij het bezoek aan de oogarts wil zijn.

Probeer verder om echt te blijven hangen op de bank, anders loop je het risico om opgenomen te worden in het ziekenhuis met platte bedrust.(zit je denk ik helemaal niet op te wachten)
Jouw gezondheid en die van de baby zijn het belangrijkst nu.
Ik weet dat het vreselijk moeilijk is en dat je zeker voor je gevoel niet kunt blijven liggen als anderen bezig zijn.
Maar die anderen begrijpen dat heus wel, probeer te genieten van de hulp ( Dat zei mijn moeder tegen mij toen ik moest blijven liggen).

Succes nog.

XXX

Het is ook heel moeilijk om niks te doen terwijl anderen druk bezig zijn. Toch is het voor die kleine hummel in je buik belangrijk dat je je aan je bedrust houdt. Anders heb je kans dat er echt een groeiachterstand ontstaat en dat lijkt me helemaal niet de bedoeling. De mensen die je helprn doen het waarschijnlijk graag, anders zouden ze het niet doen. Doe rustig aan en geniet van de laatste weken, ook al breng je ze op bed of de bank door.

Terug
Bovenaan