Barbecue

Had al een vraag gesteld over sauzijzenbroodjes, maar ben vergeten te vragen wat jullie zouden doen als je wordt uitgenodigd voor een barbecue?
Ik heb nl. zaterdag een barbecue en kijk er tegenop om te gaan, i.v.m. eventuele bacteriën, ongaar vlees, rauwe salades enz.
Zucht....  fijn hé die onzekerheid!
Hoop dat jullie tips hebben....
Nicole 7w3d

Ik heb al zo vaak gebarbecued. Heerlijk toch. Als je maar oplet dat je vlees goed doorbakken is, is het geen probleem. Ga er maar lekker van genieten.

Liefs Maria
33 weken en 5 dagen zwanger van 2e zoontje.

Hoi ja daar is het weer tijd voor!!! Heb er gauw ook een en niemand weet het nog. Maar ik blijf gewoon zeuren als ik vind dat het niet gaar is! En als het niet te vertrouwen is dan eet ik het niet op. Groetjes NHS 6wk5dg. Zou jij ook rundvlees salade eten???

Hoi NHS,
Ik heb vorige week nog een rundvleessalade gegeten... daar zat ook cornedbeef in.
Volgens mij kan dit geen kwaad toch?
Maar salades van rauwe groenten laat ik nu even liever staan....
Groetjes, Nicole

wij bbqen ook bijna wekelijks.ik pak veel verse salades en fruit.mn man bakt het vlees voor me en die bakt het goed door.het kan allemaal vrij weinig kwaad hoor.alleen moet het wel vers en fris zijn.maar dat geld ook als je niet zwanger bent.

BBQ staat bekend vanwege zijn voedselvergiftigingen elke zomer weer. Los van het feit dat je zwnager bent of niet. Zorg er in elk geval voor dat je het rauwe vlees niet met hetzelfde bestek en bord aanraakt als waar je mee eet. En schuif rauwe stukjes stiekum aan de kant, dan kan er niet zo veel gebeuren! En gebeurt er toch wat dan hang je even een weekendje boven de wc , erg vervelend maar meestal niet scahdelijk voor je baby.
Eet smakelijk! ELke

Als je twijfelt, kun je het beste vlees nemen wat al is voorgekookt, of wat je eventueel zelf voorkookt. Kip, hamburgers  en worstjes komen daarvoor prima in aanmerking, maar vast ook wel andere vleessoorten. En let erop net even meer op dan anders dat het vlees rechtstreeks uit de koeling op de bbq wordt gelegd en niet eerst een poos in de zon ligt, dan is de kans op bacteriën het kleinste.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan