Basale lichaamstemperatuur en onregelmatige werkshiften

<p>Ik ben nu in mijn 2e ronde voor ons eerste kindje. Ik ben in de eerste ronde gestart met basale lichaamstemperatuur metingen.</p><p>Net na mijn vruchtbare periode (volgens app) start ik met een hele week nachtshiften. Verder heb ik vrij regelmatige uren.</p><p>Zijn er hier mensen met nachtwerk of ploegendienst die hun temperatuur nemen? Hoe pakken jullie dat praktisch aan? Of zal de meting hoe dan ook verstoord zijn?</p><p>Tijdens mijn week nachtdiensten heb ik meestal heel wat minder slaap dan mijn gewone shiften. Ik vrees dat het sowieso een slechte invloed zal hebben op onze kans deze maand.</p>

Ik zou het jezelf niet onnodig lastig maken en als je eisprong geweest is lekker stoppen met temperaturen, je bent er zelf dan veel te druk mee of je temperatuur gaat zakken want o dan word je ongesteld, lekker loslaten nu je dan toch niet iedere dag op hetzelfde moment kunt temperaturen. Is mijn advies

Ik koos voor ovulatietesten ipv temperaturen. Nu in ronde 10 en na een week nachtdiensten (na de ovulatie) een positieve zwangerschapstest. Ik weet niet of het wat langer heeft geduurd door de wisseldiensten, al zeggen ze dat 12 maanden normaal is voordat het lukt.. Daar ging ik vanuit :)

Gezien je nog maar in de 2e ronde zit, wil ik je adviseren om te stoppen met temperaturen en het in de gaten houden van je eisprong. 
Heb het gezellig samen op de dagen dat je vermoed dat je vruchtbaar bent, en laat het verder alsjeblieft los. Ik ben bang dat het op deze manier misschien lang kan duren voor je zwanger bent, je bent er behoorlijk druk mee zo te lezen.. maar het is nog maar ronde 2!!! Je weet na 2 maanden stoppen met anticonceptie nog helemaal niet of je menstruatie alweer regelmatig is. Dit kan best een paar maanden duren.
Ben je na 6-8 maanden nog niet zwanger, kun je je eens verder verdiepen in dit soort dingen, maar persoonlijk zou ik dit niet in ronde 2 al doen.
Vanwaar de drang om direct zwanger te willen raken? Dan had je beter 6 maanden eerder kunnen stoppen met anticonceptie en het wat meer de tijd laten geven....

Mijn doel is vooral om mijn cyclus in kaart te brengen. Want door een probleem met mijn schildklier is de kans reëel dat het sowieso niet zo vlot zal lukken en dan heb ik de nodige gegevens mocht medische hulp nodig zijn.
Ik had ook niet gedacht hier zoveel mee bezig te zijn en het zou misschien wel beter zijn om er wat mee te minderen.
Bedankt voor jullie tips

Terug
Bovenaan