Basisschool vederop

<p>Hoi lieve allemaal,</p><p>Even een vraagje.  Op dit moment zit ik met mijn gezin in een appartementje met 2 slaapkamer en loeiwarm klein balkontje op het zuiden en over 6 weken een 2e kindje erbij.</p><p>Nu kunnen wij verhuizen naar een eengezinswoning met lekkere grote tuin en genoeg slaapkamers. Heerlijk voor mijn kinderen.</p><p>Alleen ik wil mijm oudste graag op zijn basisschool houden hij zit daar zo goed op zijn plek en het is een goede school. Alleen is school nu 10 km verderop dus 15 min met de auto.</p><p>In het dorpje waar we gaan wonen zit wel een basisschool maar die staat niet heel goed aangeschreven.</p><p>Zijn er meer ouders die zich hier in herkenen? En hoe doen jullie dat met halen en brengen en eventuele vriendjes. Ik wil niet dat mijn zoontje iets te kort komt of misschien buiten gesloten wordt omdat hij wat verder weg woont.</p><p> </p><p>Liefs,</p><p>Mij</p>

Als je je zoon echt op deze basisschool wilt houden zou ik dat zeker doen.
Maar inderdaad, ik kom zelf uit een dorp en daar val je er toch snel een beetje buiten als je als enige op een andere school zit. Dan hoor je automatisch bij heel veel dingen die vanuit school georganiseerd worden niet bij. Al hangt het er ook wel vanaf hoe groot het dorp is hoor, in sommige dorpen heb je 3 basisscholen en zitten kinderen uit een zelfde straat sowieso niet allemaal op dezelfde school. Dat is anders dan bij een kleiner dorp waar iedereen elkaar kent.

Wat wel kan helpen als je zoon op de oude school blijft, is je zoon op een of enkele verenigingen of sportclubs in het dorp doen. Dan leert hij alle kinderen die daar bij zitten toch kennen, dat is wel goed voor het sociale stukje. 
Ben je zelf al eens op de school gaan kijken? Misschien heb je er zelf een heel andere mening en gevoel bij dan wat je ter oren is gekomen? Waarschijnlijk heeft elke school zowel voor als nadelen en is het maar net wie je ernaar vraagt. En organisatorisch is het ook wel handig als je dicht bij school woont en je zoon op een gegeven moment zelf met de fiets of voet naar school kan ipv elke dag brengen en halen. Ook in combinatie met afspreken met vriendjes. 

Terug
Bovenaan