BBT daling temperatuur: wat nu?

<p>Hallo dames, </p><p> </p><p>Na een lange periode van het bijhouden van mijn eisprong dmv ovulatietesten, ben ik deze cyclus ook begonnen met het temperaturen (door het starten van traject).  Ik zie vandaag een enorme daling in mijn temperatuur en een positieve ovulatietest. De ovulatie dus, hoogstwaarschijnlijk (eerder dan gedacht!).</p><p> Nu is mijn vraag: is het vrijen nu te laat? Omdat de ovulatie vandaag al is. Of heeft het juist de meeste kans van slagen? Ik lees namelijk veel verschillende verhalen hierover!  Hopelijk kan jij met mij meedenken?  Of zijn er dames die enkel hebben gevreeen  op deze dag en toch zwanger zijn geraakt? </p><p> </p><p>ps. Ik realiseerde mij dat ik deze vraag in het verkeerde forum had ingestuurd eerder vandaag, vandaar dat ik hem nu op de juiste plek heb gepost. Excuses daarvoor. </p><p>Liefs, Klavertje </p>

Als je vandaag pas een positieve test hebt is je eisprong binnen 36 uur. Grote kans dat het morgen pas is. Vandaag is dus de uitgelezen kans om te vrijen. Je temperatuur gaat dan overmorgen of de dag daarna omhoog en daaraan kun je dan zien dat je eisprong daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Bedankt voor jouw reactie Liesle! 

Ik had zelf ook verwacht dat ik eerst een positieve test zou hebben en pas de dag daarna een dip in mijn temperatuur. Maar het is dus tegelijkertijd..
Als er een stijging in temperatuur is, weet je dat de ovulatie is geweest.. toch? 

Ja precies! Die dip heeft overigens niet iedereen. Daarom wordt ook gezegd dat je temperaturen niet kunt gebruiken om te bepalen wanneer je eisprong komt. Je kunt alleen bevestigen dat je hem gehad hebt en door het maanden bij te houden iets meer inzicht in je vruchtbare dagen krijgen. Maar als het maandelijks erg wisselt kun je aan de hand van de temperatuur nog steeds weinig voorspellen. 

Terug
Bovenaan