BBT twee verschillende temperaturen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu voor de derde periode mijn temperatuur aan het bijhouden en heb daarbij nu de volgende vraag.</p><p>Ik lees veel dat je minstens 3 uur in bed moet hebben gelegen en ook dat je rond dezelfde tijd moet temperaturen.</p><p>De laatste week moet ik steeds naar het toilet vroeg in de morgen (vandaag is dag 22), ik heb vandaag dus ervoor gekozen twee keer te meten. Om 5.20 had ik 36.59 maar toen had ik wel de hele nacht gelegen. Twee uur later om 7.20 had ik 36.93, maar heb dus wel een wandelingetje gemaakt twee uur daarvoor. Wat moet ik nu noteren als temperatuur? Is de een nauwkeuriger? Of misschien een gemiddelde?</p><p>Thanks voor jullie hulp!</p><p>Grtz, Annelies</p>
 
Ik heb ook enige tijd mijn temperatuur bijgehouden en vond het altijd erg verwarrend. Ik heb toen eens aan een verloskundige een vraag gesteld over mijn temperatuur. Zij heeft toen contact opgenomen met een gynaecoloog en zij vertelde haar dat temperatuur bijhouden niet meer wordt gehandhaafd; “dat is iets van jaren geleden”. Zij raadde aan alleen naar ovulatietesten te kijken. Ik ben er toen gelijk mee gestopt. 
En over je vraag kan ik alleen maar zeggen dat ik altijd op hetzelfde tijdstip temperatuurde, dat is geloof ik wel belangrijk en dan zou een gemiddelde dus niet kunnen. 
 
Volgens mij is het belangrijk dat je 6 uur hebt geslapen en stel je bent naar de wc geweest dat je dan in elk geval nog 1 uur weer in bed hebt gelegen.
Dus in dit geval zou ik je gewone tijd aanhouden als temperatuur.
Het verhaal dat temperaturen niet meer van deze tijd is heb ik nog nooit gehoord.
 
 
Terug
Bovenaan