Bbz en miskraam in de buik iemand ervaring mee?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hi meiden. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik was uitgerekend in januari 2020. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Afgelopen zondag kreeg ik enorme buikpijn, geen buikpijn vanuit de baarmoeder maar alsof ik rondom mijn navel helenaal in elkaar ben geslagen en bont en blauw van binnen ben. Ik heb dit gemeld bij de verloskundige maar die gaf aan dat dit niet vanuit baarmoeder komt en ik huisartsenpost moest bellen. Gebeld maar zagen er geen gevaar in. Ik zou een dagje naar den haag gaan met me zus dus ben maar gewoon gegaan maar de pijn werd ondraaglijk en kon niet meer lopen. Ik ben terug gegaan en naar de huisartsenpost. Heb een echo gehad van de gynaecoloog en ze zag wat ophelderen in de baarmoeder maar ze zag ook veel vocht/bloed rondom mijn baarmoeder en dat geeft de hoeveelheid pijn omdat het mijn buikwand irriteert. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Het is nog zo pril dat ze me naar huis stuurde. De pijn was snachts en vanochtend nog steeds ondraaglijk dus ben weer naar het ziekenhuis gegaan. Nu een andere gynaecoloog en die zag ook dat ik vocht/bloed in mijn buik heb en ze zag wat oplichten in de baarmoeder maar dat bewoog ook mee met de echo. Ze zag ook wat bij mijn rechter eileider. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Conclusie:</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat een miskraam is geworden en via mijn eileider in de buik is gekomen. Ik heb ook bloed geprikt en gaf hcg waarde aan van 851 dus gemiddeld 5 weken zwanger. Ik heb ontzettende pijn en ben er helemaal kapot van. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ook gaf ik aan dat ik deze pijn maar dan minder heftig ook heb tijdens mijn menstruatie de laatste 3/4 keer. En kwam toen al via internet op endometriose dus ik gaf aan kan ik dat ook niet hebben en dat dat nu zo veel pijn geeft  maar zij gaf aan dat als je endometriose hebt niet zwanger kan worden.  Maar ik lees dat veel vrouwen dat wel gewoon zijn. </p>

@ElsieJoy bedankt dat je jouw verhaal met me wilt delen. Dus ook een heftige tijd voor jou geweest. Nu weer bezig met een kinderwens? 

Ah nou ik hoop dat het snel raak is voor jullie. 
Ja ik sta zeker nog onder controle want ze kon me ook nog niet 100% zekerheid geven wat het nou precies is. Morgen weer bloed prikken en een echo dan moet het hcg gedaald zijn. 
Dus jij raad mij aan om bloed te blijven prikken totdat het hcg op 0 is en dan weer een echo om te kijken of er schade is aan m'n eierstokken? 
Voelde me daar niet heel serieus genomen door de gynaecoloog dus hopelijk zullen ze wel mijn onzekerheid serieus nemen. Ben zo bang dat het schade geeft aangezien ik zo veel pijn heb gehad en nog steeds pijn heb door dat bloed/vocht in mijn buik maar hun zeggen nee is niet erg je lichaam ruimt dit zelf op maar 't voelt zo niet goed voor mijn lichaam 

Hoi PatriesN,
Wat een heftige tijd voor jou!
Zelf ben ik een jaar geleden geopereerd aan een bbz, hierbij is mijn rechter eileider weggehaald. Het is net of je in een rollercoaster zit. Blijdschap van een zwangerschap, horen dat het niet goed zit en voor je het weet lig je onder narcose. Tijd om er bij stil te staan is er niet.
Bij mij volgde daarna een postnatale depressie. Waarvan ik nu hersteld ben. Inmiddels ben ik nu (2e ronde), 5 weken zwanger! 
Wat ik je wil meegeven; vertrouw op je lijf en gevoel. Voelt het niet goed? Bellen! Neem de tijd om het verlies te verwerken, de tijd die voor jou nodig is! Heb schijt aan wat anderen van jou verwachten, want als je daar aan wil voldoen, vergeet je jezelf en loop je jezelf voorbij.
Neem opmerkingen zoals “je kan iig zwanger worden” en “volgende keer beter” niet serieus. Mensen in omgeving weten vaak geen houding te geven maar bedoelen het echt wel goed.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!
Liefs 

Pittig he zo een bbz.
Ik ben in febr eraan geopereerd. Een bbz komt al weinig voor maar mijn variant helemaal. Ik had een vitale bbz, een kloppend hartje dus..  in mijn linker eileider. Bij mij zat er ookal bloed in mijn buikholte.
Gelukkig herkende ik het de dagen ervoor zelf al omdat ik op de afd gyn/verlos werk. Hierdoor waren we het hele acute wel voor.
Ik ben mijn linker eileider incl de kleine verloren tijdens de operatie. Mijn cyclus kwam vlug op gang, na 3 weken een eisprong en na 5 weken een menstruatie. Ik zit nu in ronde 3 ná de bbz en zou dit weekend ongesteld moeten worden of niet. We zijn direct weer gaan proberen ondanks dat het mentaal zwaar is.
Ik vind het vooral erg spannend als ik straks wel positief test en ik dus moet wachten op de volgende echo.
Een echo plaatje van de bbz heb ik in een foto lijstje gedaan en staat op mijn bureau. Het was toch mijn eerste kindje..
Als je eens privé wilt kletsen, laat het weten. Ik sta er voor open!

Bedankt voor jullie ervaringen. 
Ja ik vind het ook best heftig en weet soms nog niet wat ik moet voelen. 
Gisteren weer naar gynaecoloog geweest en hcg waarde was nu gedaald van 851 naar 640 dus het daalt gelukkig wel. En verlies nu ook alleen maar oud bloed. De pijn is sinds vandaag ook echt veel minder geworden. 
Ik moet de komende 3 weken nog steeds bloed prikken om het hcg te checken of dat goed daalt. Ik ben blij als dat ook achter de rug is en het achter me kan laten. 
Ik ben ook heel erg bang als we de volgende keer weer een positieve test in onze handen hebben, ook omdat ze aa gaf dat ik wel meer kans nu heb op weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik wil dat verdriet en die pijn echt niet nog een keer meemaken. 
Maar ik denk ook dat het niet verstandig is om lang te wachten met weer opnieuw te proberen aangezien ik het gevoel heb dat ik toch endometriose heb. De gynaecoloog wilt daar niks over horen en neemt me daarin niet erg serieus in dus dan maar weer zo snel mogelijk proberen om zwanger te worden. 
Ik hoop dat jullie de volgende keer een gezonde zwangerschap zullen hebben. ☘️

Terug
Bovenaan