BBZ in okt vorig jaar. nu steeds heftige menstruaties wie herkent dit?

Hallo

Vorig jaar okt had ik een bbz. Is ´gelukkig ´ vanzelf weggegaan. Wel veel naar
het ziekenhuis, bloedprikken voor hcg etc. Maar geen operatie.   Eind dec. voor het laatst naar gyn. geweest.
Nu heb ik sinds die tijd (redelijk) regelmatig mijn menstruatie.
Vorige week 1 dag over tijd.

Een hele heftige menstruatie ook weer. Veel bloedverlies, en sorry ... veel
stukjes weefsel. Zou dit een verkeerde innesteling kunnen zijn? De gyn. gaf aan dat mijn linker eileider wat beschadigd was.

Moet binnenkort naar de huisarts. Zal het eens vragen  .   Wie herkent dit?

Gr Eva

miskraam 15 weken
dochter 5 jaar
miskraam 8 weken

Hoi Eva,

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij. Ben op 31 okt geopereerd aan een bbz, ze hebben alle gelukkig kunnen behouden en er zou ook niets beschadigd zijn. Eind november werd ik ongesteld,  niet veel en niet lang. De laatste twee keer was niet normaal in mijn ogen, veel vloeien, inderdaad ook veel weefsel en stukjes (sorry klinkt onsmakelijk) Ik was er zelfs ziek van, enorme buik en rugpijn en braakneigingen. Had ik nog nooit gehad. Had altijd een normale menstruatie. Ook is mijn cyclus lekker van slag, dan 31 dan 25 dan 28. Zal er wel mee te maken hebben denk ik. Je lichaam heef toch een flinke klap gehad. Ik neem aan dat je lichaam nu nog steeds aan het schoonmaken is, iets anders kan ik zo even niet bedenken. Hoop in elk geval voor je dat het snel weer normaal wordt, en ook uiteraard voor mezelf.
Succes de komende tijd.

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

bedankt voor je berichtje. Toch ´fijn ´ te horen dat het niet abnormaal is
hoe het bij mij gaat. Want ja de 1e x-en na de miskraam  heb je het idee dat het niet
anders kan, maar ja nu is het al weer een aantal maanden verder.
Deze week ben ik met mijn menstruatie ook erg duizelig, af en toe
echt het gevoel dat ik flauwval. (eet extra gezond)

soms vraag ik me af: zou bv deze maand de innesteling dan niet goed zijn gegaan?
ivm dat weefsel. Dit had ik nl voor de miskraam niet ! Want ja de kans dat het weer fout gaat is nu natuurlijk groter nu die eileider beschadigd is.

Was het jouw eerste zwangerschap?

Sterkte en ook voor jou hoop ik op een beter 2007 !

Groeten Eva

Hoi Eva,

Het was niet de eerste zwangerschap. We hebben een gezonde dochter van 21 mnd. Als zij 2 zou worden zou de tweede er aan komen, maar helaas was het foute boel. We hebben nu even een rustpauze ingelast, heb er toch nog best veel last van in mijn hoofd zeg maar. Even alles laten bezinken, zowel lichamelijk als geestelijk en dan kijken we daarna wel verder. Mijn relatie is even belangrijker dan de wens voor een tweede kindje. Maar hoop wel dat die tweede niet al te lang op zich laat wachten. Maar op dit moment genieten we dubbel van onze dochter Bo.
Zie dat je al een dochter van 5 hebt. Zij maakt het nu natuurlijk ook bewuster mee. Bo die snapte niet echt waarom mama in het ziekenhuis lag en er niet kon zijn voor haar. Jou dochter zal het waarschijnlijk bewuster mee gemaakt hebben.
Had de huisarts er nog iets over gezegd?

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

Ik ken dat ´er steeds mee bezig zijn ´. Gisteren vertelde een collega ook weer zwanger
te zijn. Met een brok in mijn keel feliciteer ik haar dan.
Mijn direkte collega ´s weten het allemaal wel, hebben me / ons ook veel gesteund.

Mijn dochter van 5 hebben we het niet verteld. Toch allemaal te ingewikkeld en moeilijk. Zeker omdat ze zo graag een broertje of zusje zou willen. Ze is wel eens mee geweest met bloedprikken, maar ja waarom je daar dan naar toe moet...... je kunt ze nog van alles wijs maken.

Soms was ik er met mijn hoofd niet bij, en toen zei ze wel een keer ´ mama wat kijk je toch raar ´. Erg lief was ze in die tijd, alsof ze het begreep.

Wij zijn wel weer ´bezig ´, maar ja dat komt   ook omdat mijn dochter al een stuk groter/ouder is. In mijn achterhoofd heb ik wel dat ik erg blij ben al een kind te hebben. Of er ooit een 2e bij komt vraag ik me wel eens af. Dus we genieten dubbel en dwars van haar.

Jij ook veel sterkte, wie weet komen we elkaar in de toekomst nog eens tegen op het forum.
gr Eva

ps de dokter gaf aan dat het lichaam echt tijd nodig heeft om weer zich te regelen, dus niets om me zorgen om te maken.

hoi eva!

ik was op zoek naar jou denk ik ik wil de mensen met een bbz even de positieve kant laten zien!
toen mijn zoontje 2 jaar was gingen we voor een tweede ik was gelijk zwanger maar dat wist ik niet ik kreeg erge buikpijn en werd ongesteld heeel erg ongesteld ik met buikpijn naar de dokter en ze zegt we doen even een testje ik zeg nee joh ben net ongi geworden
bellen ze me op en zeggen ze gefeliciteerd u bent zwanger ik zeg dat kan niet onmogelijk ik moest gelijk naar het ziekenhuis had een bbz.
en toen begon de ellende ik raakte niet meer zwanger was hopeloos !ik naar het ziekenhuis ik zeg ik wil iui en kijken wanneer ik een eisprong heb aan welke kant ben bang dat ik weer een bbz krijg zo gezegt zo gedaan na 3 iui behandelingen zwanger een tweeling helemaal blij maar 1 was niet goed het was een jongen en een meisje het meisje moesten we afbreken had syndroom van down en hart en nier afwijkingen met 20 weken afgebroken maar het jongetje bleef zitten is nu 2 jaar leuk ventje!

ik wilde nooit mer zwanger raken en wat gebeurt er ZWANGER !!ik ben net bevallen van een prachtige dochter ze is toch nog gekomen maar gezond!!!

wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus na een bbz toch nog 2 keer zwanger ben geraakt het kan dus ..heb nu 3 kindertjes een van 7 een van 2 en een baby van 4 mnd de laatse was uitgerekend op de dag van de tweeling gelukkig kwam ze 10 dagen later !!

je moet gewoon naar het ziekenhuis gaan en je angst voorleggen een bbz is echt heel gevaarlijk en je eiliijder is nu toch beschadigt.

mijn menstruatie is heftiger geworden na die bbz maar ik ben klaar nu !niks meer rekenen heeft toch geen zin alhoewel ik het op de 14 dag deed en toen kwam mijn dochtertje!!

Terug
Bovenaan