Beïnvloed twee keizersneden een nieuwe zwangerschap

Hi lieve meiden,

ik ben Linda bijna 35 jaar en probeer al enige tijd zwanger te worden voor kindje 3. Ik ben al ietsjes ouder en wil daardoor niet te lang wachten mijn zoontje is van mijn vorige huwelijk is 9 jaar en van mijn huidige relatie heb ik een dochter van ruim 2 jaar.

Ik heb bij mijn zoontje een spoedkeizersnede gehad en bij mijn dochter een geplande keizersnede. Nu proberen we enige tijd al zwanger te worden ik heb een regelmatige cyclus tussen de 27 en 29 dagen hè elke maand een eisprong (want doe ovulatie testen) en dan we vrijen in ieder geval om de twee dagen en tijdens de vruchtbare periode elke dag met plezier uiteraard. Nu wordt ik toch een beetje bang elke maand dat we verder komen wordt ik toch elke keer weer ongesteld.

Terwijl ik bij de vorige twee snel zwanger werd. Wat zijn jullie ervaringen? Wellicht kunnen jullie mijn onrust een beetje wegnemen ?

Veel
Liefs Linda
 
Ik ben op mijn 38e nog binnen een jaar zwanger geworden, met tussenpozen waarin ik nog even aan de pil was. Dus je leeftijd hoeft geen belemmering te wezen.
Met keizersnede geen ervaring.
 
Lief dankjewel voor je berichtje! Nee de leeftijd ben ik opzich niet heel bang voor maar met meerdere keizersneden kan je verklevingen krijgen dus daar is meer waar ik bang voor ben 
 
Voor zover ik weet is meerdere keizersnedes in principe geen reden om eerder in aanmerking te komen voor fertiliteitsonderzoek, wat volgens mij vooral zegt dat het niet heel vaak voorkomt dat het je vruchtbaarheid ernstig beinvloed. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf na mijn spoedkeizersnede bij de eerste ook een niche (geen verkleving, maar een dunnere plek in het litteken) in de baarmoeder (toevallig ontdekt bij een vermoeden van cysten i.v.m. pijnklachten). Daar was de echoscopist heel vaag over en vervolgens konden de assistenten het ook niet uitleggen (zeker niet omdat de eerste het een grote niche noemde, en de volgende, toen ik met zorgen daarover terugbelde, me vertelde dat het wel meeviel en de huisarts vervolgens zei dat ze geen afmetingen kon zien in het verslag en dus helemaal niet wist of het groot of klein was). Voor mij heeft het heel erg geholpen om daar toch een keer een extra consult over aan te vragen, zodat mij duidelijk uitgelegd kon worden wat er nou eigenlijk aan de hand was en of dat wel of geen reden was tot zorgen. Overigens, die echo die ik toen kreeg was kort na de eisprong waarmee ik opnieuw zwanger raakte (en inmiddels zonder keizersnede bevallen van onze tweede). Al met al zijn we zowel voor ons eerste als tweede kindje best wel een tijdje bezig geweest met proberen, terwijl er een aantal miskramen voor/tussen zaten met meteen zwanger worden. Ik zie het een beetje alsof we die keren dat het meteenr raak was 'meteen 6 gedobbeld' hebben en dus in verwachting raakten, terwijl je andere keren een paar keer moet dobbelen voordat je 6 gooit. ;)

Ik denk dat je even bij jezelf na moet gaan of je je hier zoveel zorgen over maakt dat je er een arts over wilt spreken, of dat je het aandurft om gewoon te wachten tot het jaar proberen om is en het evt dan ter sprake te brengen. Dat gezegd hebbende, als je er eerder mee naar de huisarts stapt is er geen enkele garantie dat ze je daar eerder op willen onderzoeken o.i.d. (de kans op 'probeer het eerst maar een jaar' is groot), zeker als je er verder geen klachten van ervaart. 
 
Hoi Elsie Joy wat lief je berichtje, soms maak ik mezelf al druk voordat er iets ergs aan de hand is. (slechte eigenschap)
 
Maar heel fijn om te horen dat dat bij jou niet van invloed was voor je volgende zwangerschap!En dat het bij jou gelukt is!
ik ga het jaar gewoon afwachten en mocht het dan niet gelukt zijn maak ik een afspraak bij de arts :)
 
Hoi,
Ik ben vorige jaar januari bevallen van onze 3e dochter via een 3e keizersnede.  Ik was toen 36 jaar.  
Ik ben spontaan zwanger geworden van de 3e.  Bij onze 2e dochter hebben we wel hulp gehad.  Toen ging het wat lastiger.  
Ik heb een redelijke zwangerschap gehad. Wel veel misselijk en erg moe.  Tijdens de keizersnede kwam aan het licht dat ik behoorlijke verklevingen had op mijn baarmoeder.  Mijn eileiders waren ook verkleefd.  Het was een behoorlijke lastige operatie waarbij 2 gynaecologen uiteindelijk onze dochter hebben gehaald.  Daarna ben ik ook (in overleg) gelijk gesteriliseerd omdat het niet verstandig is om nogmaals zwanger te worden.  
 
 
Terug
Bovenaan