Be miskraam is doorgezet

Lieve Allemaal,

Vanmorgen zou ik het pre-operatief onderzoek gehad hebben en morgen de curettage.
Maar vanmorgen in alle vroegte is het vruchtje gekomen.
Heel anders dan de vorige keer.
Gisteren al de hele dag buikpijn en bloedverlies.
Vanmorgen heel vroeg even naar het toilet en toen zag mijn man allemaal bloed bij mij.
Eenmaal op het toilet kwam het vruchtje ook al.
Daarna een soort van navelstreng?
Mijn lichaam heeft het nu zelf gedaan, en dat heb ik nu gelukkig achter de rug.
Ik heb een mooi doosje gezocht en die gemaakt in de Nijntje stijl.
Is heel lief en mooi geworden.
Ook heb ik er een briefje bij gedaan met een tekst, en die opgerold met een lintje eraan.
Toen ik dat schreef kwamen de tranen echt.
Het is nu echt voorbij.
Nu moeten we moed houden en positief blijven dat het de 4e keer WEL gaat lukken.
Het chromosomen onderzoek is nu maandag en dinsdag weer voor na controle.
Lekker dat ik dit nu allemaal kon opschrijven, lucht op.

Fred, ik wil wel weer op het lijstje.
Monique2 bezig sinds mei 2002.
BBZ aug 2003, miskraam mei 2004 en dec. 2004. NOD ?

Tot gauw!
Liefs, Monique2
[als iemand in zijn omgeving ook iemand kent die hetzelfde heeft gehad als mij en dit is uiteindelijk positief afgelopen dan hoor ik dat graag!]

Hoi Monique,

Ik ken niemand die het heeft meegemaakt, wel 2 keer een mk maar niet zoals jij. Ik vind dat je het mooi hebt gedaan met dat doosje en gedichtje.

Ik hoop echt dat jullie het een plaatsje kunnen geven en toch positief nieuws krijgen met die onderzoeken.
Hou moed meis,
liefs Po

Lieve schat,

Wat fijn dat het toch spontaan is doorgezet. Dat scheelt toch weer een operatie! Ik vind het prachtig wat je hebt gedaan met het vruchtje. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het moeilijk kreeg toen je een briefje aan je kindje schreef. Dat is toch een hele persoonlijke manier van afscheid nemen!
Ik ga je op de lijst zetten (met veel tegenzin uiteraard). Hopelijk kun je er snel voorgoed vanaf!!

Of ik iemand ken bij wie het toch is goed gegaan nadat het 4x is misgegaan? Jawel!! Mijn eigen moeder heeft 4 miskramen gehad. Het bleek dat mijn moeder een tekort had aan mannelijke hormonen, wat kan leiden tot een miskraam. Dat viel ook samen met het feit dat ze moeilijk jongetjes kon dragen. Daarbij, heb ik een familie waar miskramen erg veel voorkomen maar bij allemaal is het vroeg of laat toch gelukt. Mijn moeder heeft na de 4 miskramen nog 3 gezonde kinderen gehad.
Ik ben benieuwd of er nog iets uit het onderzoek komt. Ik hoop dat ze iets vinden wat makkelijk met medicatie te verhelpen is! Jij verdient het gewoon om moeder te worden!!

Heel veel sterkte lieverd!

X F.

Hi Monique,

Ik heb zelf ook zo een chromosomen onderzoek lopen en tevens heb ik ze gevraagd of ze mijn baarmoederslijmvlies wilden onderzoeken. Deze uitslag komt morgen alleen de chromosomen duren 3 tot 4 maanden. In principe zijn er veel meer onderzoeken mogelijk (schildklier, vitaminen etc) maar het is maar net wat jezelf wilt. Ik heb aan mijn gyneacoloog verteld dat ik alleen zo een chromosomen onderzoek wil en voor de rest geen onderzoeken. Het is wel zo dat je er zelf een beetje op moet aandringen wil je meerdere onderzoeken.

Ik wens je echt super veel sterkte en ga heel hard voor je duimen dat het inderdaad 3x dikke pech is geweest...

Groetjes,

Corina

Hoi Monique,

Op het Feb of maart forum is Floor, zij werd best makkelijk zwanger,maar het ging 5x mis steeds rond dezelfde tijd.
Ze deed mee aan een proef via een academisch ziekenhuis en is toen zwanger gebleven, deze keer gaat het goed.
Ik zal de stukjes voor je opzoeken en hieronder plaatsen,

veel sterkte, Jeanette

Hoi,

Ik heb wat stukjes van Floor gevonden waar je info uit kunt halen.
Op het ogenblik, zie ik niet vaak stukjes van Floor op het Maart2005-forum, maar je zou kunnen proberen om daar in kontact met haar te komen.

*Ik doe inderdaad mee aan een onderzoek in Leiden (LUMC) speciaal voor vrouwen die 3 of meer miskramen achter elkaar gehad hebben. Ik heb er 5 gehad en uit de onderzoeken is niets gebleken, gelukkig.

Nu ben ik 16 weken zwanger en moet ik iedere dag bloedverdunners injecteren, in buik of been (valt heel erg mee hoor!) en ik slik een aspirine of placebo (wat het is weet ik pas aan het eind van het onderzoek).

De reden voor deze medicatie is dat er maar 70% van de stollingsproblemen onderzocht kan worden en het toch een oorzaak kan zijn voor de miskramen.

Ik heb geen bijwerkingen en wordt erg goed begeleid door de gyn. Ik ben de 1e 3 maanden wekelijks op controle geweest en een echo gehad. Nu ga ik gewoon om de 4 weken, omdat het grootdte gevaar is geweken.

Voel me verder 'gewoon' zwanger (moe, misselijk etc) en ben dus erg tevreden over het onderzoek.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, veel sterkte Jeanette(april)

Nog zo ´n stukje;

*Vandaag de dokter gebeld omdat ik moest bellen als ik een positieve test zou hebben. Ik ga namelijk meedoen aan een onderzoek voor vrouwen die herhaalde miskramen (3 of meer achter elkaar)gehad hebben (habituele abortus, vreselijk begrip trouwens).
Dit onderzoek houdt in het kort het volgende in:

De vrouwen die meedoen, worden in 3 groepen verdeeld;
groep 1 slikt 100 mg aspirine per dag
groep 2 slikt 100 mg aspirine per dag en moet bloedverdunners inspuiten per dag
groep 3 krijgt placebo (nepmedicijn) en ook bloedverdunner.

Dit gaat uiteraard op uitnodiging van de artsen in het ziekenhuis en onder stikte begeleiding. Ik moet wekelijks op controle komen en urine, bloed en verloop van medicijn gebruik wordt goed in de gaten gehouden.

Uit de onderzoeken die ze bij mij gedaan hebben is niets uit gekomen, maar omdat ze nog maar weinig kunnen onderzoeken, kan het zijn dat meedoen aan dit onderzoek misschien wel helpen.

Weet dat de meesten van jullie gelukkig niet meer dan 3 miskramen gehad hebben en dus ook niet mee hoeven doen aan dit onderzoek. Hopelijk gaat het bij jullie vanzelf.

Hoi Monique,

Heb kippenvel over mijn hele lichaam! Vindt dat jullie er heel knap mee om gaan! Blijf aan jezelf denken! Jij bent nu even veel belangrijker als wat dan ook!

Liefs Nienepien

Terug
Bovenaan