Bearen van fruithapje

Hallo mama's

Ik heb effe een vraagje.............
Hoelang kan je een zelfgemaakte fruithapje bewaren in de koelkast?
Ik bewaar het in een schoongemaakt potje met deksel en gebruik het gelijk de volgende dag...maar ik vroeg me af of ik het ook voor 2 of 3 dagen kan bewaren?

En wat ik wilde weten hoe kom ik van me zwangerschapsbuikje af!!!
Ben   6 maanden geleden bevallen van een wolk van een zoon,hij is het mooiste kindje,alleen voel ik me nog steeds een beetje zwangerig....(soms frustrerend)

Thx voor de tips

Dikke kuzzz van de moeder van Robin
 
Hoi,

Ik zou het zelf niet langer dan dat bewaren.
Maar wat ik deed was lekker fruit halen op de markt zeker nu het weer zomer word en er veel verschillende vruchten zijn.

Dat pureerde/prakte ik allemaal appart en vroor het appart in en dan pakte ik per dag wat uit de vriezer en kon zo verschillende vruchten mengen zodat het iedere keer wat anders was.

Of al vast gemengt invriezen als je dat makkelijker vind.

Meestal maakte ik het voor een week en dan zaterdag weer vers halen.


Groetjes
 
Hallo Meta,

Als ik een flinke fruithap (voor 2 dagen) had gemaakt, dan gaf ik de rest altijd de volgende dag. Je kan het ook invriezen en dan langer bewaren. Als ik voor meerdere dagen had, deed ik het altijd in ijsblok-vormpjes en zo kon je goed gedoseerd de voeding van je kindje bewaren. Als de voeding goed gevroren was, haalde ik de blokjes eruit en deed deze in een plastic zakje zodat de vorm opnieuw te gebruiken was. Ook voor gepureerde warme maaltijd hapjes is dit errug handig. Zo gaf ik Stan in die leeftijd (hij is nu bijna 9mnd) bijvoorbeeld 3 blokjes vlees, 4 blokjes rijst/aardappel, 4 blokjes groente. Afhankelijk natuurlijk van de grootte van de vormpjes... Als je vlees in 'zo'n vormpje doet is het handig om het een klein beetje in te vetten anders is het een aardig gemartel om het er weer uit te krijgen.
Wat betreft het buikje kan ik je helaas niet helpen. Voor de zwangerschap had ik maat 36 en nu ongeveer 34; hij "zoop" alle kalorietjes van mij af.... Heb nu wel iets slapper buikje dan voorheen, maar ik moest tijdens de bv-tijd echt moeite doen om op gewicht te blijven. Ook dat is niet leuk, ookal krijg je van iedereen complimentjes, ik voelde me er niet prettig bij. Nu ben ik gestopt met bv en ook mijn gewicht is nu redelijk op oude niveau.
Als het goed is staan in het kraamboek (dat je samen met kraamhulp bijhield om temp en voeding van je spruit te noteren) wel buikspieroefeningen. Ik moet je eerlijk zeggen dat het wel wat discipline vergt om dit te doen. kwas er wel mee begonnen (eerste 2 dagen ofzo) maar nadien heb ik er niets meer aan gedaan.
Heel veel succes!!

Groetjes MaMarieke
 
Terug
Bovenaan