bebrix-potjes en buikpijn, hoe overgaan naar zelfgemaakt?

Tot op heden ben ik qua groente nog een potjes-moeder. Mijn zoontje van negen maanden krijgt meestal een potje Olvarit groente. Dat gaat prima, hij lust alles. We hebben een paar keer een potje Bebirix voeding gegeven en iedere keer (misschien toeval???) at hij het gewoon op maar had hij na een paar uur enorme buikpijn, winden, totaal overstuur etc, Ik denk dus dat het komt door de bebirix. Zou hier iets in kunnen zitten waar mijn zoontje niet tegen kan? Het is bij meerdere soorten gebeurd....... Op zich kan ik natuurlijk gewoon olvarit kopen maar ik wil mijn zoontje, nu hij bijna alles mag met de pot gaan laten mee-eten. Hoe kan ik dat met de pot mee-eten het beste aanpakken? Moeten ze daar ook eerst wennen, dus bijvoorbeeld een aantal dagen achter elkaar hetzelfde of kan ik hem gewoon meteen met ons mee laten eten? Graag jullie ervaringen en advies.

Annemiek
 
hallo annemiek

Ik ben ook al een tijdje over gegaan naar mee eten met de pot en heb zijn eten gewoon gekookt en gebakken alleen heb ik er niet te veel kruiden op gedaan en als het gaar was heb ik het door de blender laten pureren of als ik zachte groente had gewoon geprakt het vlees heb ik wel fijn gemaakt behalve vlees dat vrij zacht is zoals gehakt, verse worst dat snee ik in kleine stukje en gaf het aan hem en kijk er wel naar hoe hij hier op reageerde.
Nu eet mijn zoon ook alles is nu ook bijna een jaar maar kijk wel uit met groente die veel nitraat bevatten daar kunnen ze last van krijgen.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt en het eten een succes word
groetjes chantal
 
Terug
Bovenaan