Bechterew

Hallo allemaal,

Ik hd even een vraagje. Vorige week is bij mij de Ziekte van Bechterew geconstateerd, dat is reuma in je bekken gewrichten. Maar ik ben ook 5 weken zwanger van de tweede. (Niet echt gepland, maar wel welkom!!) Ik vroeg me af of anderen hier ervaring mee hebben. In mijn eerste zwangerschap had ik er ook heel veel last van, maar toen wist ik het nog niet. Wie kan mij helpen.

Groetjes, Marijke
 
Hoi marijke,

Bij mij is de ziekte van Bechterew 5 jaar geleden geconstateerd, op mijn 18e.
Ik ben nu 19 weken zwanger en moet wel zeggen dat ik er errug veel last van heb.
Helemaal omdat ik nu mijn pijnstillers niet meer mag slikken.
Wat wel helpt is een pittenkussen of een lekker warm bad. Beweging is ook altijd heel goed.
Slik jij medicijnen??

succes met je zwangerschap
 
Hoi Petra,

Er werd tegen mij gezegd dat ik de eerste drie maanden geen pijn zou hebben in de zwangerschap, klopte dat bij jou ook? En welke medicijnen gebruikte jij dan. Ik kreeg diclofenacnatrium. Alleen mag ik ze niet gebruiken omdat ik zwanger ben.
Wat doe je er verder aan om zo weinig mogelijk pijn te hebben?
Graag hoor ik van je.
Groetjes, Marijke
 
De eerste drie maanden heb ik idd weinig pijn gehad, hoe dat precies kan weet ik eigenlijk niet.
Maar nu komt het wel in alle hevigheid weer terug.

Ik gebruikte ook diclofenac maar die hielp niet meer, nu gebruik ik ibuprofen 800 2xdd (niet tijdens de zwangerschap hoor)

Het was laatst zo erg dat ik me bukte en niet meer overeind kwam, Bennie moest me weer omhoog tillen en op de bank leggen...

Wat ik doe tegen de pijn:
Ik neem heel vaak een warm bad, ga regelmatig even liggen, wel blijven bewegen (ik fiets veel en dat houdt de boel wel soepel) en ik heb wat oefeningen die ik soms doe.

Als je me gewoon wilt mailen is mijn mail-adres: p.holland@gmx.net

groetjes
 
Terug
Bovenaan