bed afkluiven....?

hallo,
van de week viel me ineens op dat er overal plekjes op het houten   ledikantje van Mila zaten.ze stopt op het moment alles in haar mond en loopt te kwijlen,dus denk weer een tandje...
Maar serieus ze is dus echt haar bedje aan het afkluiven...
herkennen jullie dit,is dit slecht voor haar,kun je er wat aan doen.
Ik dacht dat ik een kindje in huis had,geen hondje haha
groetjes piewie,mv Mila

hiya piewie,

yep hier nog zo'n baliekluiver (is oud utrechts haha) na zijn middag dutje heeft ie allemaal verfrestjes om z'n mond. Ik had hier al vantevoren over gehoord, dus heb ik een bedje gekocht met "veilige" verf, dus niet giftig en loodhoudend e.d.
Je kunt er overigens een soort van doorzichtig rubberen strips voor kopen hoor die je zo op de randen van je bedje klikt als je je zorgen maakt.

Ajuus, ilja

Hoi Piewie,

Dit gebeurt vaker hoor, ik weet niet meer wie het was, maar iemand heeft er wel eens een foto van geplaatst hier op het forum; een afgekluifde bedrand.

Heel vervelend natuurlijk, misschien kun je haar genoeg afleiden met een bijtring/bijtringen?

Groetjes,
Ellen mv Julian

HERKENBAAR!!!
Onze hond uhhhh oh nee
We hebben de box gekregen van mn schoonzus en er zat geen bijtspoor op, tot little bokito hiero erin is geweest...... Alle randen mooi bewerkt.
Maar bij zn bed doet hij het niet, is veel te druk met brullen dat hij eruit wil als hij wakker is.

Heb ook geen idee hoe je het kunt stoppen.
Succes

Ja hoi, dat was ik (van die foto)

Tygo is ook zo'n bedkluiver. Hij heeft inmiddels de rand van het voeteneind al helemaal kaal. Maar hier voor de liefhebber de foto van toen het kluiven nèt begonnen was.

Groetjes happyM.

Ja hoor ik hier ook zo een beddenkleuver.Dean was druk bezig aan 1 kant van het ledikant.Omdat ik me hier zorgen over maakte heb ik het effe besproken toen ik bij de kinderarts was.Hij zei dat de verf in de bedjes van nu inderdaad niet giftig was,maar dat het wel gevaarlijk is als ze het hout afslikken.En aangezien onze zoon er niet alleen de verf vanaf knabbelde maar ook het hout   en meneer het dan vrolijk afslikt hebben we vorige week via marktplaats een gietijzeren bedje voor hem gekocht.Dus bij ons is het probleem nu opgelost!Overigens was hij flink teleurgesteld in zijn nieuwe bed .Toen we het net opgezet hadden ging meneer weer als eerste bijten alleen was de fun er nu vanaf!

groetjes Chantal

Jeetje zeg!!! Ze eten hun bed echt op!! De onze laat alleen sporen van haar tandjes na in de box en haar bedje.
Vroeger heb ik zelf het hoekje van het nachtkastje naast mijn bed eraf gegeten, hehe...
Esther.

nou zo te zien is Mila dus niet de enige bedkluiver.
oh die foto wat erg zeg,dan valt het bij ons nog wel mee....haha
gelukkig heeft ze tot nu toe nog niet heel diep afgebeten,maat wel wat houtsnippertjes eraf geloof ik.het bedje komt van mijn schoonzus af,het is antiek grenen en wij hebben het toen opnieuw gebeitst.eerst licht opgeschuurd.kan ik dan aannemen dat die nieuwe beits veilig is van tegenwoordig....jeetje wat lastig zeg..zucht
groetjes piewie

Terug
Bovenaan