Bed of ledikant

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal, Marissa is nu bijna 17 maanden en ligt nog in het ledikantje. Ik merk wel dat ze veel ruimte nodig heeft met slapen, ze ligt vaak met haar hoofdje tegen het uiteinde van het bedje of tegen de spijltjes aan en helemaal scheef in haar bedje. Ik vroeg mij dus eigenlijk af: vanaf welke leeftijd kunnen kinderen in een "echt"bed en wat voor soort bed kopen jullie dan?

Yoëll slaapt sinds een week in een juniorbedje (70X150)
Maar niet omdat hij uit zn ledikant groeide, maar meer om uit te proberen of hij 's nachts zo aan het spoken was vanwege een opgesloten gevoel.
Het gaat opzich goed, hij wordt rustiger (niet zo angstig huilen) wakker, maar wordt nog wel wakker.

Maar dat je zegt dat ze met haar hoofd tegen de bovenkant aan ligt heeft niets te maken met een groot of klein bed, tenminste hier niet.
Yoëll ligt nu ook met zn hoofd tegen de bovenkant, denk dat het hem lekker ligt ofzo hihi
Hij is er ook pas 1 x uitgevallen dus gaat perfect.
Wel heb ik nog ff zn ledikant matras eronder liggen, dan valt hij niet zo hard

Dit bedje is an Bert geweest  en was nog in de familie, maar ze verkopen ze bij prenatal en ikea oa. Kijk eens op marktplaats, daar hebben mn ouders eentje vandaan voor 15 euro die oorspronkelijk van prenatal is, maar ziet er nog perfect uit.

Hier showt hij even zn bed

hallo,
ik ben daar ook mee bezig, mijn dochter is 17 maanden nu, en ik ben in verwachting van de 2e. dus ik twijfel nu ook of ik een bedje voor haar ga neer zetten.
nu is ze al 4 dagen ziek en heeft ze de afgelopen 2 dagen in mijn bed gelegen. heb ik haar gewoon om 7 uur ingelegd en ben zelf naar beneden gegaan, wat mij opviel is dat ze er niet uitkwam zelf!! dus mijn theorie is dat zolang ze nog niet weten dat ze zelf uit bed kunnen komen, ze misschien beter in een gewoon bedje blijven liggen. maar goed.... ze hebben waarschijnlijk snel genoeg door dat ze er wel zelf uit kunnen. maar ik ga wel een peuterbedje proberen voor haar.
heb de kamer al een beetje "groter" gemaakt, dus nu ook een groter bedje.
gr marieke

Jeetje,wat vroeg allemaal met een groot bed.
Delano ligt wel vaak met zijn hoofd ergens tegen aan,maar dat is niet omdat hij de ruimte niet heeft,maar hij vindt het gewoon lekker denk ik...
De oudste was geloof ik rond de twee jaar toen hij op een groot bed ging,hij was ineens bang voor het ledikant,haha.
Ik zie wel wanneer Delano er aan toe is,voorlopig nog niet denk ik.
Groetjes Tanja

Ook hier een jongetje die altijd met zijn hoofd tegen de bovenkant aanligt, of opgevouwen in een hoek van het bed. Ik geloof niet dat het te maken heeft met de grootte van het bed. Ik heb vorige week een nieuw ledikantje voor hem gekocht zodat onze tweede over 3 maanden in zijn bedje kan komen te liggen.
Ik denk dat als hij zo'n 2,5 is dat we overgaan op een gewoon bed voor hem.

Groetjes Danielle

Volgens mij heeft dat met het hoofdje tegen de kant aan liggen, te maken met een soort van veilig gevoel. Toen ze nog in de baarmoeder zaten en ingedaald waren kwam de meeste druk op de bovenkant van het hoofd terwijl het lekker warm en veilig was. Dat gevoel zoeken ze onbewust weer op. Julian ligt ook altijd zo.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Onze Gijs is nu bijna 4, en hij slaapt nog steeds zo: met z'n hoofd tegen het hoofdeind van het bed......... Vind ie vast een veilig gevoel.

Gijs lag in een peuterbed toen hij ruim 2 jaar was.

Groetjes
Susan

Lydia ligt alweer een maandje in haar meegroeibed. Ze is er 1 keer uitgeklommen met slaapzak en al en stond toen op haar handjes voor het bed te gillen en ik lag in een deuk. Ze kan er makkelijk in en uitklimmen, het is heel laag, maar dat doet ze alleen overdag om met haar knuffels te spelen. Verder blijft ze keurig liggen of gaat ze zitten spelen. Eruit vallen is moeilijk ivm de sierranden aan de zijkant. Klimmen doet ze ook niet. In het begin hadden we het ledikantje ervoro staan (de andere open kant staat tegen de muur), maar dat hebben we zondag opgeruimd, het ging al ruim een week goed, er ligt nu ook geen matrasje meer voor.
Ik vind het perfect! Zij had echt een opgesloten gevoel, dat kon ik heel duidelijk merken: ze hing soms echt aan de spijlen geklauwd, helemaal overstuur. En het is veel gezelliger. Ik pas er nog net tussen, dus lekker op bed zingen, bidden en knuffelen, heerlijk!
En nu zijn ze nog zo jong, dan gaat het volgens mij makkelijker dan als ze groter zijne n beseffen dat ze hun vertrouwde bedje moeten gaan missen.

Dit bed heeft ze, en dan op de kleinste stand:

Groetjes, Rianne, en vanuit haar bedje een snotverkouden Lydia

Terug
Bovenaan