Bed omrander/bedbumper

Hallo allemaal,
Ons zoontje van 5,5 maand rolt en beweegt ontzettend veel in zijn bedje, ondanks zijn slaapzak ligt hij soms op de gekste manieren. hij is nu al meermaals met zijn armpjes door de spijlen van zijn ledikantje gekomen, net wat het zo erg dat hij vreselijk begon te huilen alsof hij zich pijn had gedaan. Nu ga ik steeds checken om te kijken of hij nog wel “goed” ligt.

Nu denken we er aan om een bed omrander te kopen alleen lees ik overal dat dit niet veilig is als ze nog zo klein zijn!
Herkent iemand dit of heeft iemand advies/tips over bed omranders?
Liefs een bezorgde moeder!

Herkenbaar, maar persoonlijk zou ik niet voor een bedomrander gaan. Indd ivm veiligheid. 
Wat mij is opgevallen is dat er hier voor een bepaalde periode armen en benen door de spijlen staken en daarna ineens nooit meer. Alsof hij ineens zijn bedje kende en de kaders wist te bepalen. 
Tips heb ik helaas niet echt. Ik heb die periode gewoon uitgezeten. Bedacht me altijd dat het niet echt pijn kon doen en t meer schrik/paniek is dat hij weerstand voelde. Even losmaken troosten en verder slapen. 

Hoi!
Wij hebben een dochtertje dat vaak met haar gezicht ín het matras lag. Doodeng ook!! Wij hebben toen een aerosleep top matrasje gekocht en later van hetzelfde materiaal een bedbumper (omdat haar speentjes steeds uit bed vielen, haha). Die bedbumper zou voor jullie ook een oplossing kunnen zijn.
Succes!!

Gewone bedomranders mogen in Nederland niet verkocht worden met als reden een tekort in de luchtcirculatie en dus verhoogde kans op wiegendood. Luchtdoorlatende van aerosleep bijvoorbeeld wel.
Succes!

Onze zoon slaapt ook erg onrustig en vond ik regelmatig helemaal aan t hoofdeinde van zijn ledikant. Wat wij nu doen is het einde van zijn slaapzak instoppen achter het matras bij het voeteinde zodat hij in het midden blijft liggen. Werkt hier erg goed!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor goede dingen over het Nunki-lakentje van Fedde & Kees. Misschien is dat iets voor je?

Er zijn ook ademende bedomranders. Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten, en had bijna deze gekocht, totdat mn zoon ineens niet meer tussen de spijlen kwam.
Typ bij bol.com maar eens "ademende bedomrander" in, is een soort tule ofzo :)

[quote quote=10562486]Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor goede dingen over het Nunki-lakentje van Fedde & Kees. Misschien is dat iets voor je?[/quote]
Dit was voor ons echt fantastisch. Zijn m na paar maanden pas gaan gebruiken, ideaal met instoppen en die lakens die steeds maar los gaan enzo.. nu bij tweede gaan we m zeker meteen gebruiken! 

Terug
Bovenaan