bedankje kraambezoek

Ik vroeg me af, is het standaard dat je kraambezoek een bedankje krijgt voor het bezoeken van je kindje? Je ziet wel eens van die zakjes/doosjes met snoepgoed erin en dan de naam van het kindje....

Ik persoonlijk zou er niet perse opzitten te wachten want geen idee wat ik er mee zou moeten doen. Ik ga het niet tentoonstellen in mijn woonkamer en hou niet van allerlei frustels in huis. Maar ja, als het wel gebruikelijk is en wij weer de enige zijn die bezoek met lege handen huiswaarts sturen..... wat doen jullie of hoe denken jullie hierover???

Zit overigens nog wel na te denken om aantal champagneglazen te laten graveren met de naam en dan rosébubbels(t wordt een meisje) te schenken als de naaste familie komt voor het eerste bezoekje. Dat vinden ze denk ik wel leuk. Maar voor de rest van de visite wilde ik het eigenlijk gewoon bij de beschuitjes en koffie/thee/fris houden.Pak ik te weinig uit???

Ben benieuwd wat jullie in petto hebben. Nog maar even.....spannend.

Liefs

Volgens mij word het wel steeds meer populair.. Maar of het standaard is? volgens mij niet..
Ik vind het niet nodig. Wij doen gewoon koffie/thee en beschuit met muisjes..

Dus dan pak jij iig meer uit dan ik ga doen ;)
Kzou gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en wat jij leuk vind!

liefs

Hoi Tilly,

Wij doen ook niets bijzonders, gewoon beschuit met muisjes. Waarom zou je ze wat meegeven? Uiteindelijk bewaard niemand het.

Groetjes, Irene

ik doe ook niks geks. gwoon beschuit me muisjes en heb van die roze chocolaatjes gehaald.
verder eigelijk niks geks. hier heb ik he ook nog niet gezien. wel in winkels maar ben het bij vrienden of bekenden nog niet tegen gekomen da we iets meekregen.

Ik heb het wel bij een vriendin een x mee gekregen. plus dat we dicht tegen België zitten en daar schijnt het wel echt een gewoonte te zijn. Misschien dat ik het daarom meer zie hier om me heen.

wij doen ook gewoon beschuit met muisjes.

Dat je mensen bijvoorbeeld een bedankje geeft omdat ze op je bruiloft zijn geweest, snap ik nog. Maar omdat ze op kraambezoek zijn geweest? Dat gaat me een beetje ver hoor. Ben je hoogzwanger en dan moet je gaan nadenken over welk bedankje je je bezoek wilt meegeven omdat ze naar je baby zijn wezen kijken.
Dus ik hoop dat dit geen gewoonte gaat worden.

Liefs Maartje

Terug
Bovenaan