Bedankt meiden

Het was erg fijn jullie pep talk te horen. Soms besef je even niet meer hoe bijzonder zwaar onze situatie is en hoe belangrijk tijd voor jezelf is. Deze 2 uurtje in de middag koester ik enorm en vaak slaap ik ook dan. De middagen gaan op dit moment iets beter maar de ochtende zijn een hel. Zifjon kan niet meer bij reguliere opvang terecht omdat het te druk is (te veel kleuren, geluiden, kindjes). Dus zijn we bezig met het MKD. Uit huis plaatsing is de laatste optie natuurlijk. Wel gaat hij nog maandelijks een weekend naar me moeder die hem heel goed kent en weet te begeleiden. Verder kan ik gelukkig wat vrienden inschakelen om samen met mij ff weg te gaan met de kids. Want zodra Zifjon buiten is gaat het beter met hem. Het moeilijke is met Zifjon dat je de verzorging niet zomaar uit handen kan geven aangezien hij dan totaal van slag terug komt en het weer weken duurt eerdat de structuur terug komt. Met BJZ zijn we druk bezig en mijn thuishulp gaat het proberen hard te maken voor de spoed regeling.

Ronald werkt 4 dagen van 9 uur en doet ontzettend zijn best. Wel vind mijn thuishulp dat hij meer mag doen dus dit bespreken we ook. Verder praten we echt heel veel en hebben we goede steun aan elkaar. Het is gewoon niet makkelijk zeker nadat onze 2 weken vakantie totaal mislukt was door Zifjon.En we dus niet een beetje hebben kunnen bijtanken. Binnenkort neemt Ronald nog wat vrij op en gaan we samen lekker naar de Efteling, relaxen met zijn 2en. En nog een dagje Artis met zijn 4-tjes. Die dagen koester ik en zijn lichtpuntjes.

De vrijdag dat Ronald thuis is heb ik mijn rijlessen en dat zijn echt mama momenten. verder proberen we te relaxen en veel te slapen. Morgen lekker dagje Sanadome en als ik thuis kom slapen de kids (hopelijk) al en kan ik relax mijn avond in.
volgende maand hebben we de onderzoeken en september d euitslag, denk dat er dan ook een stukje spanning van me af zal vallen.

Liefs van Mariska

p.s Ben wel enorm trots op hem want hij zegt eindelijk MAMA tegen mij. (zifjon is 2,5)

Lieve Mariska,

ik vind het zo bijzonder hoe je dit dan toch weer in een geheel positief plaatje kunt beschrijven! dat je echt lucht krijgt van de momenten dat je even wat voor jezelf kunt doen.
En wat kun je trots zijn op de mannetje die eindelijk mama tegen jou zegt! Daar kun je dan helemaal van smelten!
Ik heb echt respect voor jou en jouw gezinnetje!

Liefs Danielle

Heel veel plezier morgen bij Sanadome, heerlijk! En geniet maar lekker van de 'Mama'-zeg-momenten van je grote kereltje.

Hoi Mariska,

Wat fijn dat je zoontje mama zegt, dat is toch wel erg bijzonder weer!
En ik heb echt groot respect voor je, hoe je met alles omgaat en dat je ondanks de mindere momenten zo positief bent!
Kan me voorstellen dat je soms/regelmatig wat meer aandacht aan de jongste wilt geven, hopelijk kan zifjon alsnog snel naar een speciale opvang zodat je wat tijd krijgt voor de jongste (en jezelf).
Kop op meid,, gooi het er hier maar uit, ben je het weer even kwijt!

Liefs MJ

Hoi Mariska,

Ik had al op je andere topic gereageerd: maar je bent een kanjer!!!

Heel veel plezier morgen en ik vind het echt toppie zoals jullie dit allemaal aanpakken.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan