Bedankt, Suus, Ang, Lis, Molly en Truitje

Meiden bedankt voor jullie lieve reactie op mijn terleurstelling van een mislukte tweede IUI poging.
Ik ben langzaam weer een beetje mens aan het worden maar ik merk wel dat ik mijzelf een beetje kwijt ben. Ik neem geen tijd meer om van dingen te genieten alles draait om het ziekenhuis, echo's enz. Ik denk dat ik maar eens een zonnebankje moet gaan pakken en mezelf maar ens moet gaan verwennen. Ik start zo meteen maar met een lekkere reep chocolade denk ik.

Kan iemand mij wat vertellen over de met hormonen gestimuleerde cyclus en IUI?
Na 3x zonder zal ik daar aan moeten gaan geloven en ik heb al last van de Pregnyl voor de eisprong.

Tot gauw!

Buffertje

Hoi Meis,

Je moet jezelf niet voorbij lopen hoor! Een zonnebankje en een lekkere reep chocolade kan wonderen doen. Pak een lekker kopje thee en zak lekker onderuit op de bank. Ga ook leuke dingen doen, dan kun je je negatieve gedachten misschien wat van je af zetten en weer de oude buffer worden. Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal veranderen door zo'n deze stuk voor stuk ingrijpende situaties in ons leven. daarom moeten we ervoor zorgen dat we allemaal onszelf blijven en heel goed zorgen voor ons zelf, en natuurlijk laten zorgen door onze geweldige mannetjes.

Veel sterkte nog Buffertje
liefs Ang...

Hoi Buffertje,

Goed om te lezen dat je weer een beetje bijtrekt van de teleurstelling, that's we are here for!

Je wilde nog wat weten over de met hormonen gestimuleerde cyclus en IUI.

Bij mij (ik heb het 3x gehad) was het zo dat de gyn. dan een schemaatje ging opstellen met de hormonen die ik moest gaan spuiten.
De eerste x moest ik een combinatie van chlomid (5 dgn.vanaf cycl.dag 3) slikken en 3 dagen gonalF spuiten (dag 3,5,7) doen. In het ZH krijg je spuitinstructies en de spuiten + steriele doekjes mee.
Vraag ook naar de injectiepen, dit vergemakkelijkt het zetten van de spuiten!!

Dan moest ik op dag 10 terug voor de follikelmeting en kreeg ik meteen het Pregnyl (later Ovitrelle) mee, voor de eisprongopwek. De inseminatie vond dan meestal op dag 12/13 plaats, mits de eitjes rond de 2 milimeter waren.

Van de hormonen had ik tijdens of direct erna nooit last van bijwerkingen, maar wel soms wat later na mn ongi.

Ik vond de IUI's wel een behoorlijke impact hebben en heb ook tussen behandeling 1 en 2 een behoorlijke pauze ingelast.

Ik hoop dat je wat aan mn verhaal hebt en bedenk dat iedereen het anders ervaart! Ik hoop van harte dat het bij jou direct aanslaat want ookal lukte het bij mij niet, de succesverhalen zijn er ook!! Zie MoMo.
Als je meer info wilt, geef een gil.

groetjes, Suus

Terug
Bovenaan