bedankt voor de reactie op 6 maanden en nog niet doorslapen/andere tips

Hoi moeders,

Bedankt voor de tips, voor het doorslapen. Ik heb ze al geprobeerd. Maat toch bedankt. Ik heb het boek een tevreden baby maar aangeschaft. Hier staat in dat je ervoor moet zorgen dat je tussen 0700 uur en 2300 uur voldoende voeding geeft.  En het belangrijkste de evt groente na de fles van de middag en een paar schepjes rijstebloem  in de fles van 1700 uur met een paar lepeltjes fruit. En niet meer dan 3 uur slaap overdag voor een baby van ongeveer 5 maanden oud. 's Ochtends ongeveer 3 kwartier, tot uiterlijk 1000 uur, tussen de middag ongeveer 2 uur met een max van 2,5 uur en dan om 1800 uur badje,flesje bedje. Evt tegen 1600 uur nog een tukje tot uiterlijk1700 uur.

Ik ga bovenstaande gewoon uitproberen en dan wel aangepast aan mijn zoontje. Ik  zie het boek als tip, meer niet.

Voor de diarree gebruik ik ook ORS, op aanraden van de huisarts.

Groetjes Celie

 
 
hoi, mijn zoontje, nu 6 maanden slaapt ook niet goed door. Overdag slaapt hij van half 12 tot half 2 en van 5 tot kwart voor 6. 's Ochtends slaapt hij soms rond half 11 ook even een half uurtje, ligt eraan hoe laat hij wakker is geworden....
Hij gaat tussen 8 en half 9 's avonds naar bed, maar krijgt om 11 uur nog een fles. Daar moet ik hem echt wakker voor maken.
Je had het over een boek, hoe heet dit boek en van welke schrijver is het. Misschien staat daar de gouden tip in....
 
Hallo de mama van Chris,

Het boek heet de Tevreden Baby van Gina Ford. Ik heb het besteld via bol.com maar is volgens mij ook verkrijgbaar bij de boekhandel.
Ik ben helaas nog niet begonnen met de tips want die kleine heeft van het weekend buikgriep gekregen, dus van een drink en slaapritme is nu geen sprake.

Ik kan mij bepaalde tips uit het boek wel voorstellen. Zo bijvoorbeeld niet teveel slapen en de lange slaap tussen de middag. Enzo sliep altijd vrij lang vanf 1500 uur tot 1630-1700 uur. Je krijgt allemaal voorbeelden te lezen en schema's die passen bij het schema van je kind. (leeftijd)  De tips van het anders slapen overdag en het vaste voedsel anders verdelen over de dag ga ik uitproberen..................ik zie het wel. De rest doe ik op mijn manier. Wanneer Enzo beter is ga ik het proberen. Ik houd je op de hoogte en laat me weten wanneer je zelf nog andere ideeen hebt.

Uiteindelijk krijgen we onze nachten terug, echt!

Groetjes Celie
 
Hallo de mama van Chris,

Het boek heet de Tevreden Baby van Gina Ford. Ik heb het besteld via bol.com maar is volgens mij ook verkrijgbaar bij de boekhandel.
Ik ben helaas nog niet begonnen met de tips want die kleine heeft van het weekend buikgriep gekregen, dus van een drink en slaapritme is nu geen sprake.

Ik kan mij bepaalde tips uit het boek wel voorstellen. Zo bijvoorbeeld niet teveel slapen en de lange slaap tussen de middag. Enzo sliep altijd vrij lang vanf 1500 uur tot 1630-1700 uur. Je krijgt allemaal voorbeelden te lezen en schema's die passen bij het schema van je kind. (leeftijd)  De tips van het anders slapen overdag en het vaste voedsel anders verdelen over de dag ga ik uitproberen..................ik zie het wel. De rest doe ik op mijn manier. Wanneer Enzo beter is ga ik het proberen. Ik houd je op de hoogte en laat me weten wanneer je zelf nog andere ideeen hebt.

Uiteindelijk krijgen we onze nachten terug, echt!

Groetjes Celie
 
Hallo de mama van Chris,

Het boek heet de Tevreden Baby van Gina Ford. Ik heb het besteld via bol.com maar is volgens mij ook verkrijgbaar bij de boekhandel.
Ik ben helaas nog niet begonnen met de tips want die kleine heeft van het weekend buikgriep gekregen, dus van een drink en slaapritme is nu geen sprake.

Ik kan mij bepaalde tips uit het boek wel voorstellen. Zo bijvoorbeeld niet teveel slapen en de lange slaap tussen de middag. Enzo sliep altijd vrij lang vanf 1500 uur tot 1630-1700 uur. Je krijgt allemaal voorbeelden te lezen en schema's die passen bij het schema van je kind. (leeftijd)  De tips van het anders slapen overdag en het vaste voedsel anders verdelen over de dag ga ik uitproberen..................ik zie het wel. De rest doe ik op mijn manier. Wanneer Enzo beter is ga ik het proberen. Ik houd je op de hoogte en laat me weten wanneer je zelf nog andere ideeen hebt.

Uiteindelijk krijgen we onze nachten terug, echt!

Groetjes Celie
 
Hoi Celie,

Zou je in een schemaatje willen zetten hoe het dan met voeding en slapen gaat op een dag? Ons zoontje Jelte (nu bijna 5,5 maand) slaapt overdag inderdaad de tijden die jij aangeeft, maar valt dan rond 17.00/17.30 uur als een blok in slaap en wordt dan pas de volgende ochtend rond 05.00/05.30 uur wakker. Netjes 12 uur dus, maar we willen eigenlijk dat hij later gaat slapen, zodat hij ook later wakker wordt - beetje lijfsbehoud zeg maar ;)

Ben er erg benieuwd naar!! Boek lijkt me overigens ook wel wat. Ga s neuzen...

Groetjes,

Britt & Jelte
 
Hoi Britt,

Ik zou vertellen hoe ons schema er uit gaat zien:

0645 uur gordijnen open en zelf wakker laten worden
0700 uiterlijk de eerste voeding 210 cc
0900-1000 uiterlijk slapen ( ook al slaapt ze maar 10 minuten, wakker maken)
1100 flesje (180 cc)  gevolgd door groente (bedoeling dat deze voeding verschuift n. 1130 uur)
uiterlijk 1200 slapen, max 2,5 uur
Uiterlijk 1515 weer voeding 210 cc (wanneer deze voeding niet goed gedronken wordt moet de eerdere voeding verlaagd worden)
Evt 1615 uur uiterlijk wat diksap/water
Evt bij slaperigheid even een tukkie van max 3 kwartier
1715 badje klaar maken
1730 in badje
1800 uiterlijk voeding 200 cc met wat fruit
Uiterlijk 1900 uur slapen.

(210, 6 scheppen)

Ze adviseerd om bij elk slaapje WEL de gordijnen dicht te doen in tegenstelling tot alle andere adviezen. Er mag GEEN licht doorkomen.
Enzo komt ongeveer overeen met haar schema van 4/5 maanden. Het is dan de bedoeling dat je dit in laat lopen.
Bij de voeding van 0700 stelt zij voor om een halve fles melk te geven en de rest met rijstebloem en dit ook te  herhalen bij de voeding van 1800 uur.  Wanneer je kindje nu te moe is om een hele fles leeg te drinken om 1800 uur dan raadt zij aan om een halve fles voor het badje te geven en het badje te verplaaten naar 1745 uur.  De rest daarna.


Ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat je het me weten?

Groetjes Celie en Enzo
 
Terug
Bovenaan