bedankt voor jullie reactie, maar toch nog twijfels

A

Anoniem

Guest
bedankt voor jullie reactie maar ik heb toch nog twijfels over de echo hoe kunnen ze nou een echo maken van een vruch van 6 weken en dan een meting doen van 8 weken
het bevruchte eitje is 6 weken geleden pas teruggeplaatstnou ja moet morgen naar gyn en zie dan wel verder.

hallo,
zoals al eerder gezegt is krijg je 2 weken kado.ik had op 5 februari mn eisprong,maar ben officieel al sinds 22 januari zwanger.
tot de 12 weken verloopt het groeiproces exact volgens het boekje.na 12 weken kunnen ze zich nog weleens een week of 2 vergissen,wat dan later weer bijgesteld word.
en bespreek je verwarring met de gyn.
groetjes kari

Volgens mij zijn die echoapparaten er zo op ingesteld dat ook daar die 2 weken cadeau al bij zijn gerekend.

Buddylove,

in jouw geval is de  uitgerekende datum  38 weken na het terugplaatsen de bevruchte eicel, in mijn geval is de uitgerekende datum 38 weken na de bevruchting.

Omdat men eerder geen echo's maakte en dus niet precies konden meten wat je uitgerekende datum moest zijn volgens de bevruchting, ging men uit van de eerste dag van de laatste menstruatie. Omdat de gemiddelde vrouw 14 dagen voor de eisprong (en dus bevruchting) de eerste dag van haar laatste menstruatie heeft werd die datum als eikpunt genomen.

38 + 2 = 40.

Hier gaat men ondanks alle moderne apparatuur nog steeds van uit, omdat het voor veel vrouwen ongeveer klopt. Heb je een kortere cyclus of juist een veel langere dan kan de uitgerekende datum bijgesteld worden.

Maar goed nu terug naar jou, als jij uitgaat van de datum van terugplaatsing en vanaf die datum 40 weken rekent dan is jouw uitgerekende datum 2 weken later dan van andere vrouwen die op dezelfde dag bevrucht zijn als dat bij jou de terugplaatsing heeft plaatsgevonden. Dus ook bij jou moet je uitgaan van 2 weken voor de terugplaatsing.

Je was dan weliswaar niet zwanger, maar men rekent die twee weken wel mee, simpelweg omdat men dat van oudsher al doet.

Miep

hoi hoi

Zoals iedereen al zegt hier, 2weken VOOR de eventuele bevruchting/terugplaatsing ben je al zwanger....dus je bent gewoon 8 weken zwanger hoor!!

liefs janine

Hoihoi
ik heb in het begin ook erg getwijfeld over de uitgerekende datum, dacht bij mezelf ben toch geen olifant?
Wist ook de precieze datum, ivm een terugplaasting, maar zoals hierboven al gezegd: Je krijgt twee weken kado.
Dus inderdaad twee weken voor je terugplaatsing beginnen met tellen.....
Groetjes RB

Terug
Bovenaan