bedankt

Lucia, Karin, Sandy, Maartje,
bedankt voor jullie reactie! Fijn dat ik niet de enige ben die zich zo voelt!

Giteren kon ik de site niet gevonden krijgen om weer wat te vragen...
Gisteren ochtend ben ik me rot geschrokken...ik had bloedverlies, helderrood en wat krampen....meteen de huisarts gebeld en ik moest het afwachten....nadat ik mijn verdriet weer weggestopt had ben ik in de tuin met een boek gaan zitten....na een uur was het bloeden over, nergens geen last meer van! ik weer helemaal happy....alleen vanochtend bloedde ik weer...Het is niet veel, heb ook geen buikpijn maar toch ben ik zo bang het te verliezen...dinsdag kan ik een vk bellen....ik weet dat het niets hoeft te zijn maar toch beangstigd het me....
xxx kruimeltje
 
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het hoeft niks ergs te zijn hoor! Als je zwanger bent is alles veel beter doorbloedt en heb je dus meer kans op bloedingen (bloedneuzen komen bijv. ook vaker voor bij zwangeren). Enige wat ik je aan kan raden is je gevoel volgen. Rustig aan doen en dinsdag inderdaad maar even een vk bellen.
Ik hoop dat je je voor niks druk maakt.
Sterkte!!
 
lief kruimeltje
ik kan me ook heel goed voorstellen dat het je erg beangstigd, dat zou ik ook in jouw geval hebben hoor!
misschien heb je sex gehad? dat je daarom bloed? het is wat anoniem van hierboven mij schrijft: je bent beter doorbloed...
al weet ik het bij jouw natuurlijk ook niet. ik hoop dat alles goed is, en blijft gaan! probeer het positieve te zien, klinkt makkelijk maar helpt je misschien wel een beetje.
veel succes dinsdag en hoop van je te horen hoe het is gegaan. en anders gewoon een echo vragen als je het zelf niet vertrouwd.
kus van sandy
 
Gevonden op www.babyopkomst.nl:

Oorzaken van bloedverlies kunnen zijn:

pseudo-menstruatie: sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden.
Bloeden van de baarmoedermond: de baarmoedermond wordt bedekt met een heel dun laagje ‘huid'. Hieronder zitten zeer veel dunne bloedvaatjes. Door je zwangerschap wordt de huid nog dunner en zijn die vaatjes makkelijk te beschadigen. Bovendien wordt de baarmoedermond beter doorbloed, waardoor er bloedverlies kan optreden. Vooral nadat je geslachtgemeenschap hebt gehad komt dit nogal eens voor. Dit is absoluut onschadelijk en betekent niet dat je niet mag vrijen.
Innestelingbloeding: als het bevruchtte eitje zich innestelt in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Zo zijn er nog wel meer oorzaken van bloedverlies vroeg in de zwangerschap die absoluut niet betekenen dat je een miskraam krijgt. Het komt ook vaak voor dat er geen reden gevonden wordt voor het bloedverlies. Maar als leek weet je natuurlijk niet of het bloedverlies wat je hebt onschuldig is of niet.
Bloedverlies van de rand van de placenta: de randen waar de placenta vast zit aan de baarmoederwand kunnen makkelijk wat bloedverlies geven. Vooral in de jonge zwangerschap komt dit nogal eens voor. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta mee omhoog "getrokken" dit kan wat spanning veroorzaken op de rand aanhechting en hierdoor kunnen er vaatjes beschadigd worden en wat bloedverlies geven.
Bloedingen vanuit de placenta. Vroeg in de zwangerschap ligt de placenta nog helemaal rondom in de hele baarmoeder. Later gaat één deel zich verder ontwikkelen en verdwijnt de rest. Het komt dan ook heel regelmatig voor dat de placenta vroeg in de zwangerschap nog bij of over de baarmoedermond heen ligt. Hierdoor kan er makkelijker wat bloedverlies optreden vanuit de placenta. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta bijna altijd mee omhoog "getrokken" en ligt hij ook niet meer over of tegen de baarmoedermond aan.
 
Terug
Bovenaan