bedankt!

A

Anoniem

Guest
Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste berichtje op dit forum gezet en ik heb zo'n lieve reacties van jullie gehad, dat ik jullie bij deze even wilde bedanken! Het is echt helemaal super! Het ongeloof van de zwangerschap na zo'n lange tijd knutselen en ziekenhuizen overheerst nog, maar langzaamaan komt het besef! En dit forum helpt daar zeker bij!
Wanneer krijg je normaal gesproken de eerste  zwangerschapssymptomen en wat zijn die? Zijn er nog andere vrouwen die moeite hebben met het stoppen met roken (ik namelijk wel, terwijl ik al die tijd gedacht heb dat ik zo zou kunnen stoppen met roken als ik eindelijk zwanger zou zijn. nu ben ik toch echt zwanger maar het dringt niet tot me door, waardoor ik moeite heb met niet roken... Denk te veel na he?!! Haha).
Ben uitgerekend op 15 januari. Is er al een januariforum en zo ja waar kan ik die vinden?? Helemaal gezellig dit!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Tja, ik ben ook zo'n verstokte roker! Bij mijn eerste heb ik de hele zwangerschap doorgerookt, maar ja ik was dan ook net van een drugs verslaving af en dacht dan maar het minst erge, heb ik toch nog iets! Ben trouwens met de drugs gestopt omdat ik zwanger was, dat lukte dus wel!

Nu ik erachter kwam dat ik zwanger was van mn tweede dacht ik gelijk; Ik stop met roken! Na het stoppen met een drugsverslaving kan dat toch niet zo moeilijk zijn!?
DUS WEL!!!
Ben wel gemindert, van een pakje per dag naar 4 of 5 sigaretjes, maar ik wil helemaal stoppen en dat lukt dus niet!
Zal ook wel komen door de stres (ja, ja excuses) ben namelijk een full time studente, heb een zoontje van bijna drie en mijn moeder is na een jaar van vechten eindelijk kanker vrij, maar door de kanker mindervaliede geworden en door de chemo loopt ze de ene infectie na de andere op waardoor ze elke maand wel voor een paar dagen in het ziekenhuis beland! Het is af en toe dus best zwaar....

Ik moet zeggen dat ik me wel erg schaam als ik een sigaretje rook waar andere bij zijn en ik moet bekennen dat wanneer ik op straat een sigaretje rook ik mijn buik probeer in te houden. Slecht eigenlijk, ik moet niet stoppen vanwege anderen, maar vanwege mijn kindje!

Het meeste moeite om niet te roken heb ik na het eten en wanneer ik dus erg gestrest ben en veel moet doen.

Ik heb trouwens gelezen dat je bij de ETOS gratis een paketje kan afhalen dat zoiets heet als stoppen voor twee ofzo. Misschien dat dat helpt!? Toen ik hiernaar informeerde hadden ze ze alleen niet meer, maar ze zouden wel weer binnenkomen... Moet toch nog maar eens snel langs gaan!

Veel succes met het stoppen... en geniet van je zwangerschap!!!!

Groetjes Nika

Hai,

Geniet er maar lekker van hoor! Ik ben ook zo'n medische molen geval en het is en blijft onwerkelijk. Enne roken...tja ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken maar je kindje heeft er echt flink last van. Lees er maar eens over dan wordt het wellicht makkelijker om te stoppen als je de feiten zwart op wit zit. Laat je niet gekmaken door mensen die overal een excuus voor hebben zoals bv ach die en die rookte ook en dat kind is gezond. Helemaal na zo lang dokteren zou ik het risico niet nemen. Het is moeilijk ik weet het maar je kan het meissie!

X ing

hoi hoi,

ook ik weet zeker dat het je gaat lukken hoor , het moet

ook ik ben eindelijk na 3 jaar mmm zwanger geworden , moest stoppen voor de behandelingen van het ziekenhuis omdat ook ik al het mogelijke moest doen dussss
ik ben gestopt en na 2 maanden waren we zwanger en ben nu zo blij dat ik ervan af ben
de gehele zwangerschap nog geen sigaret aangeraakt
zo van d eeen op andere dag van 25 sigaretten gestopt

je kan het

geniet van je zwangerschap , daar kun je meer van genieten dan van je sigaretje hoor

groetjes moekje 30wkn

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wat betreft roken, ik had zelf ook veel moeite met stoppen met roken, vorige zwangerschap ging dat veel makkelijker. Maar ik ben wel gelijk gestopt met roken toen ik het wist. De drang om te gaan roken bleef groot en ik was dan ook heel erg chagerijnig. Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en dus al ongeveer 19 weken gestopt met roken en soms valt het me nog zwaar. Maar het feit dat ik zwanger ben en ik dus niet alleen voor mezelf doe is een stok achter de deur. Misschien ook omdat ik tegen mezelf heb gezegd dat ik na 9 maanden weer mag roken en dat het dus niet voor altijd is, dat viel mij bij andere stoppogingen altijd heel erg zwaar, dat "nooit meer roken". Na 9 maanden zal je toch niet gelijk weer beginnen en misschien ben ik er dan wel helemaal overheen en wil ik het echt niet meer.

Wat betreft het januari-forum, dat is volgens mij nog niet aangemaakt. Dat kun je zien als je in de linker menubalk op  "zwanger" klikt. Dan krijg je een overzicht van de verschillende forums die hieronder vallen.
Een aantal maanden geleden heb ik de beheerders van de site ook een mailtje gestuurd om een maand aan te maken en dat was toen zo gebeurd.

Als je links op "forum" klikt, krijg je een overzicht van alle verschillende forums en onderaan staat dan ook een kopje "vragen over het forum". Ik vraag- en antwoordlijsten die daar op staan, staat ook het mailadres om contact op te nemen met de beheerder.

Groetjes Elise

Dat ik na 9 maanden niet meteen zal beginnen met roken heeft voornamelijk met de borstvoeding te maken. Want ik geloof dat het dan ook niet echt bevordelijk is om te roken.

(ik las mijn eigen stukje terug en had het idee dat ik die zin niet had afgemaakt, vandaar deze aanvulling)

Terug
Bovenaan