bedbenodigdheden

Hallo allemaal,
Wie wil even kijken of mijn lijstje met bedbenodigdheden volledig is? Wil je ook aangeven of de aantallen kloppen en of er niet iets onzinnigs opstaat dat ik iets belangrijks vergeet?
Ik weet het namelijk eventjes niet meer.

- ledikant
- matrasbeschermer 1x
- matras 1x
- molton doek 2x
- bedzeiltje 1x
- dekentjes 2x
- hoeslakens 2x
- bovenlakens 2x
 
persoonlijk vind ik 2 hoeslakens en 2 bovenlakens wel erg weinig. Een baby geeft regelmatig voeding terug, dus een bed wordt soms wel twee of meer keer per dag verschoond.(vooral het hoeslaken dan)
Bedzeil wordt idd. afgeraden i.v.m. wiegedood, maar je hebt ook stoffen zeiltjes, die kleinere moltons dus die de ontlasting van de kind tegenhouden. Het is zeker wel een aanrader om er daar 2 van te hebben, anders ziet je matras er binnen de korste keren niet meer uit.
 
Hoi Anoniem,
Het ligt ook een beetje aan jezelf, wat je wil. Daarmee bedoel ik: mijn man en ik hebben beiden last van hooikoorts en huisstofmijt. Wij hebben dus i.p.v. het moltongebeuren, een Aerosleep (dat is speciaal voor allergieën ontwikkeld) tuurlijk het zal wel wat duurder zijn, maar dat heb ik er wel voor over)
tevens heb ik i.p.v. 2 series gewoon overal 3x de lakentjes enzo. Maar als je baby ziek is, zal zelfs dat niet genoeg zijn.
Ik weet niet waar je woont, maar ik ben uitstekend voorgelicht bij BABYMAX in Veenendaal.
suc6 ermee !
groetjes Merel+


 
Bedzeiltjes mogen idd niet gebruikt worden zelfs de moltonzeiltjes niet, als je ze perse wilt gebruiken moet het zeiltje onder de billetjes ivm de wiegendood. Zorg voor een goede molton over het matrasje heen daarna het hoeslakentje en hierover kun je nog een moltonluier met een hydrofiele luier leggen zodat je matras goed beschermd is.
 
Terug
Bovenaan