bedbeschermer

Halo allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie mij adviseren?

Mijn moeder heeft een bedbeschermer gemaakt voor in het ledikantje van onze nog niet geboren baby. (ledikantje staat bij mijn moeder als de baby daar eens zou blijven slapen).
De beschermer zit onder het matrasje door en valt dan voor de spijlen van het bedje, (binnenkant). (ongeveer 20cm hoog). De beschermer zit aan de hoeken vast met strikjes aan de buitenkant van het bedje. De beschermer is van katoen met fiber-fill.

Nu heb ik gehoord dat zoiets dergelijks niet veilig zou zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Of tips?
Heel hartelijk bedankt!

Kristel
 
Hoi,

Er word inderdaad afgeraden bedbeschermers of iets anders van kussentjes, strikjes e.d in het bedje te plaatsen. Dit omdat de baby er met het gezichtje tegenaan kan komen te liggen, en dan niet goed kan ademen. Kijk maar eens op www.veiligslapen.info

Succes ermee.
 
nee hoor, het staat heel schattig, maar ik zou het niet gebruiken. strikjes komen makkelijk los, en bovendien vinden die kleintjes het vaak ook leuk om door de spijlen heen te kunnen kijken!

Ook blokkeer je hiermee een zuurstof weg. Het zal niet heel veel uitmaken, want in een wiegje liggen ze ook 'gesloten' maar ik zou het toch niet wagen....
 
trouwens onder het gezichtje kan je ook wel een hydrofiel luier leggen voor het spugen ik heb hem in een punt gevouwen en dan passen de uiteinden mooi bij de zijkanten van het bed in
 
Terug
Bovenaan