Bedbumper ledikant

<p>Hi dames,</p><p>Mijn zoon van 15 maanden bonkt heel vaak met zijn hoofd tegen het hoofdeinde van zijn ledikant. Hij doet dit nu zo vaak dat hij iedere dag nieuwe blauwe plekken op zijn voorhoofdje heeft. </p><p>Ik overweeg een bedbumper, een soort dun kussen die je aan de binnenkant van het ledikant kan knopen. Deze bumper worden afgeraden omdat ze niet veilig zijn als je kindje er 's nachts tegen aan gaat liggen met zijn mondje/neusje i.v.m. ademen. </p><p>Nu vraag ik mij af of dit ook nog gevaarlijk is voor kinderen van 15 maanden. Weet iemand dat? Mijn zoon slaapt altijd op zijn buik en kan uiteraard rollen/hoofd omhooghouden etc. </p><p>Ik hoor het graag!</p>
 
Met 15 maanden lijkt me dat volledig veilig hoor! Mijn jongste dochter is ook 15 maanden en doet het ook.. in de nacht hoor ik haar hoofd vaak bonken tegen het hoofdeinde. Ik leg haar al laag in bed, maar ze wurmt zich gewoon omhoog in dr slaap. Ik leg er altijd een paar knuffels tegenaan, dat helpt wel wat.. en hoop maar dat het binnenkort over gaat ;) 
 
Zoontje van 20 maanden doet het ook nogsteeds. Gaat altijd bewust tegen de spijlen of het hoofdeind liggen... Ook vaak gebonk..
Ik laat t maar gaan. Denk wel dat zo'n bumper veilig is hoor
 
Ik werd er continu wakker van dat gebonk. Uiteindelijk gekozen voor een campingbedje met een normaal matras en het is zo'n verademing. Speentje valt er ook niet meer uit. 
 
Zo’n bumper wordt afgeraden voor het eerste jaar. Daarna is het veilig! En ja veel kindjes doen dit.. mijne bonkt niet maar gaat wel met z’n hoofdje tegen het hout liggen.. snap er ook niks van ?
 
Terug
Bovenaan