Beddegoed

Wij staan op het punt te beslissen wat voor beddegoed we het beste kunnen nemen: een dekentje in een dekbedhoes of een dekentje met een lakentje. Het lijkt me dat je een slaapzak nog niet gelijk kunt gebruiken.(?)Wat werkt het beste? Ik ga pas in november bevallen.
Wie heeft tips voor mij??
 
Hoi,

We zijn snel, na een maandje, al een slaapzak gaan gebruiken. Hij schopte zich telkens bloot. We hebben een drieseizoenen slaapzak, dat is ideaal, zeker wanneer je in de winter en kleine krijgt. Ik ben zelf in november bevallen en vond het de ideale oplossing. Bij verschillende babyzaken hebben ze die. Je moet h maar eens navragen.

Groetjes Vivian
 
wij hadden ook bij een paar weekjes al een slaapazak. voor die tijd een klein wiegje, een klein dekentje in een kussensloop.
de kleine slaapzak hebben we gewoon van kruitfat, maatje 5ocm. die kleine hebben nog geen rits maar knoopjes op de schouder.
 
I.v.m. risico's wordt een deken in een hoes ook afgeraden, net als een dekbed. Er blijkt toch teveel warmte-ontwikkeling te ontstaan. Ik heb ook een winterbaby en heb gewoon lekker ouderwets een dekentje met een laken gedaan. In de wieg dubbel gedaan omdat 'ie groot was, maar daardoor hetzelfde effect bereikt als twee dekentjes (wat met erge kou wordt aangeraden), dat is ook warm maar 'ademt' nog wel. Succes en geniet van deze spannende, mooie periode!
 
Het beste is om voor je babietje twee katoenen (of wollen als er geen allergieen in de fam zitten)dekentjes te kopen. Het is belangrijk dat je geen fleece koopt, dit broeit.
Dekbedjes e.d. worden afgeraden ivm een verhoogd risico op wiegedood.
 
inderdaad wordt het afgeraden om tot volgens mij 2 jr oud geen dekbedje te gebruiken ivm warmtestuwing. Ik de kinderwagen mag het wel, mits je kindje er niet te lang in ligt.

gr sandra
 
Een combi-sleeper heet dat slaapzakje. Overigens hebben wij op in begin wel een dekentje en een laken gebruikt. Maar al snel trappelde hij zich bloot.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan