Beddengoed eind Maart

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik ben eind Maart uitgerekend en ben me nu aan het verdiepen in het bedlinnen voor in de wieg.</p><p>Een teddy deken is denk ik alweer te warm aangezien we dan richting het voorjaar gaan. </p><p>Zijn er nog tips of vrouwen met ervaring wat te doen?</p><p>Gewone wieglaken + gebreide deken ?</p><p> </p>

Een laken en deken zijn wel nodig ja. April doet wat ie wil, dus qua weer soms lastig. Het merk Koeka heeft hele fijne dekens met en zonder teddy die niet zwaar aanvoelen en toch lekker warm zijn

Ja ik zou een gebreide deken kopen en een zomerdeken. En een wieglaken natuurlijk.

Voor maart en april heb je nog wel een dikkere deken nodig, maar niet persé een héle dikke. Het is dan lang niet meer zo koud als in januari. En vanaf mei kun je op de zomerdeken over. Zodra het weer kouder wordt in september ligt je kindje in een ledikant en dan moet je wel een echt dikke deken kopen.

Overigens kun je voor maart/april ook 2 dunnere dekens over elkaar doen natuurlijk. Je gebruikt sowieso ook nog kruikjes de eerste weken en daarna is het alweer voorjaar/zomer.

Wij zaten eind augustus (heel warm) maar enkele weken later best koud. Zonde om zoveel dikke en dunne dekens te kopen voor de wieg want die gebruik je maar erg kort. Onze zoon zou met zijn 4 maanden niet meer in de wieg passen namelijk. Wat wij deden wat wanneer het kouder was twee dekens van ca 1 tog over elkaar. Met een lakentje. In het begin liggen ze zo ver onderaan dat die deken ook nog dubbel kan dan heb je al bijna 4 tog indien nodig (heel veel dus). En als het kouder is heeft je kindje ook dikkere kleren aan waarmee ze in het begin slapen dus op die manier kun je alle kanten op.

Ik zou er trouwens niet teveel van kopen, bij ons is er nooit een luier gelekt toen hij zo klein was en voor met spugen heb je een hydrofiele doek eronder (die wel héél veel kopen haha) dus aan 3 setjes hadden wij wel genoeg gehad (gebruikten het ook in de wandelwagen in het begin). Dan heb je 1 reserve setje. Ik had van alles 5 ofzo, zonde geweest van het geld ?

Ik zou gewoon iets gemiddelds kopen. Niet te warm...
Je kan altijd je baby iets warmers aandoen of de verwarming iets open zetten.
Daarbij hebben wij noooit dekentjes gebruikt want die werden afgeschopt dus in de kraamweek al een slaapzak gepakt

Wij hebben een zoontje uit november en hebben geen speciale wieg dekens gekocht we hadden er wel een voor in de ledikant deze hebben we gewoon dubbel gevouwen en gebruikt in de wieg. Idee van de kraamhulp. Zou zeker niet teveel voor in de wieg qua dekens kopen.

Ik heb twee wollen dekentjes (disana) en twee lakens (katoen). Als het koud is de twee wollen dekentjes en een laken, als het warmer wordt één dekentje en het laken en bij heel warm weer alleen het lakentje. Zowel mijn dochter als mijn zoon droeg een romper en een dungebreide Merino wollen slaapzak. Bij heel koud weer ook nog een maillotje (mijn dochter is van oktober'18).

Terug
Bovenaan